Jaluox uden grund

brevkassespørgsmål

Jaluox uden grund

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 8 år 6 måneder siden

Hej ;) jeg har et irriterende problem. Jeg går i klasse med en pige, lad os kalde hende ( X ) jeg ved ikke hvorfor men jeg bliver hele tiden jaloux på hende, jeg prøvet virkelig meget at lade vær med at blive jaloux på hende men det hjælper ikke.... Bare at hun snakker med mine venner eller med ham jeg kan lide bliver jeg jaloux, bare at høre nogle snakke til hende gør mig jaloux.... Ikke fordi jeg er usikker på mig selv, for det er jeg ikke ;) og jeg er jo også venner med hende, og self ved jeg godt at det er ok at hun også snakker med mine venner, og ja :( det rigtig nederen for jeg har prøvet så mange ting og intet hjælper... Og det ødelægger min dag når jeg bliver jaluox.... Hvad kan jeg gøre? Please hjælp ;)

Svar:

Hej med dig

Først og fremmest; jeg forstår godt du er træt af at du nogle dage er meget jaloux på din veninde, men det er altså en HELT naturlig følelse, som de fleste af os desværre oplever ind i mellem. Og i perioder er man bare mere jaloux end almindeligt. Så selvom du er træt af at have det sådan, tror jeg du bliver nødt til lige så stille at aceptere at du altså nogle gange bliver jaloux. Der er garanteret også mange af de andre piger i din klasse som nogle gange kan være jaloux på dig og nogle andre. Vi sammenligner nemlig ofte os selv med dem vi går op og ned af, selvom man ikke altid bliver i bedre humør af det.

SÅ til dit spørgsmål: hvad kan du gøre for at blive mindre jaloux?  Måske kan du prøve at spørge dig selv hvorfor du er jaloux på din veninde. Er det i bund og grund, fordi du er usikker på dig selv og skal prøve at styrke din selvtillid, eller er det fordi du føler hun "hugger" drengen fra dig? er sidstnævnte tilfældet er løsningen måske at få snakket med din veninde om at du altså er lidt vild med ham - det er jo ikke sikkert hun ved det ( hvis du altså ikke har sagt det) Så kan du måske bedre aceptere at hun også snakker med ham, når du ved at hun er klar over dine følelser for ham.

Du kan eventuelt læse denne artikel om emnet, der viser, at flere har prøvet at være jaloux på deres veninde før: http://www.viunge.dk/mit-liv/guides/saadan-bekaemper-du-veninde-jalousi . Her kan du også læse nogle råd, der kan hjælpe dig på vej mod mindre jalousi, også selvom du ikke tror det er fordi du har dårlig selvværd.

Så jeg har desværre ikke en gylden løsning, der kan fjerne din jalousi. Men jo mere du prøver at flygte fra følelsen jo mere vil den trænge sig på. Så jeg tænker, at du i fremtiden må prøve at aceptere at du lige nu er jaloux og så tror jeg godt du stadig kan få en god dag, da der jo også sker andre gode ting i løbet af en dag. Så prøv at tænk på de gode ting der sker i løbet af dagen, og acepter at jalouxien i en periode også er en del af hverdagen.

Mange hilsner Maria

MariaFPs billede
Maria har svaret på dette spørgsmål