Jalouxe..
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Jeg har en fantastisk kæreste og når jeg siger fantastisk mener jeg helt vidunderlig. Vi har været sammen i 3 måneder, men vi ser ikke hinanden så tit fordi vi bor i hver vores by. Nogengange tror jeg bare han kan lide min bedsteveninde, som går på hans skole for de har været på pizzaria sammen og er rigtig gode venner, jeg har fortalt ham det, men han siger der ik er noget mellem dem og jeg er den eneste pige for ham, men hvergang jeg ser dem sammen eller de skriver sammen bliver jeg ked af det for vil virkelig ikke miste ham for han betyder så meget, jeg ved godt de ikke har noget sammen, men jeg er bare rigtig bange for at miste ham. Jeg vil rigtig gerne købe en gave til ham, men hvad kan jeg give ham, for han har givet mig mange gaver også vil jeg også give ham en!.

Svar:
Hej med dig.
Hvor er det dejligt at du har fundet en helt vidunderlig kæreste!
Du skriver, at du er bange for at han godt kan lide din veninde, selvom du godt ved at de ikke har noget sammen. Samtidig skriver du, at du er bange for at miste ham. Jeg kan godt forstå at du ikke synes det er en rar tanke at gå rundt med.
Jeg er sikker på at de fleste der har haft en kæreste, har haft den samme tanke som dig, - nemlig at de ikke ville miste ham og derfor er blevet lidt jaloux hvis han har haft det sjovt med andre piger. Selvom det ikke er en rar følelse, er det en meget normal følelse at få en gang imellem, når man er glad for et andet menneske. Og selvom man tænker at der ikke er grund til at bekymre sig om det, kan det godt være svært at styre, når følelsen kommer.
Derfor synes jeg at det er super flot, at du har taget dig mod til at spørge ham, og jeg kan kun forestille mig at du blev rigtig glad for hans svar. Det lyder nemlig som om at du har en rigtig dejlig kæreste. Og når han har sagt til dig, at du ikke skal være bange for at miste ham, så må du tro på at han mener det. Det kan godt være at tanken stadigvæk vil komme en gang imellem, men så er det er vigtigt at du husker på hvad han har sagt til dig.
Jeg synes faktisk, at du skal være rigtig glad for at din bedste veninde og kæreste kommer godt ud af det med hinanden. Det ville være super ærgerligt hvis de ikke kunne lide hinanden, når det nu er to vigtige personer i dit liv. Måske I alle tre kunne gå på pizzeria en dag, eller lave noget andet sammen.
Til dit spørgsmål om hvilken gave du kan give ham, har jeg et par idéer. Nu ved jeg ikke om han går med smykker, men du kan finde armbånd og halskæder i mange forskellige prisklasser. Det kan også være at du kan finde en bluse eller en cap, som du bare synes passer perfekt til ham. En anden idé kunne være at invitere ham i biografen, eller du kunne brænde en cd med sange, der får dig til at tænke på ham.  Det kan også være at dine veninder har nogle gode idéer til en gave? Du kunne prøve at spørge dem.
Jeg håber du kunne bruge mit svar, og pøj pøj med gavejagten :)
Venlig hilsen
Nina