Jaloux
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej.
Jeg har en kæreste som jeg elsker over alt på jorden, og vi har snart været sammen i et halvt år, vi har et lang distance forhold og noglegange har det været meget svært for os begge, og vi har diskuteret og skændtes et par gange og det gør mig vildt ked af det men.. Nu er han så begyndt at skrive med en anden pige, og han ved godt at jeg ved de skriver sammen med han ved ikke at jeg er kommet til at følge med i deres beskeder :i jeg gør det virkelig ikke med vilje jeg kan bare ikke styre mig når jeg ved de skriver sammen, og når vi snakker og han får en besked bliver jeg sådan helt ked af det og det er som om det stikker i hjertet.. Ham og pigen skriver sådan til hinanden sjove ting, og at de er søde og dejlige til hinanden, jeg ved ikke om der er mere i det men det håber jeg selvfølgelig ikke, men hvordan kan jeg stoppe med at være så jaloux, jeg skriver ikke selv med mine venner såå meget mere, da jeg gerne ville bevise overfor min kæreste at det kun er ham jeg elsker! Men skal jeg sige det til ham at jeg syntes det er for meget eller hvad skal jeg, han skriver med hende mere end han skriver med mig, og føler han vælger hende frem for mig, det er det der er helt vildt hårdt :( HJÆLP..

Svar:
Hej med dig
Jeg kan faktisk godt forstå, at du er blevet lidt jaloux og at det er vildt hårdt lige nu. Den der følelse af, at dne man elsker skriver, eller bare virker interesseret i en anden (også selvom det måske bare er på venneplan), er bare slet ikke nem. Derfor er det også godt du er nysgerrig på hvad du kan gøre og hvad der lige er ok og ikke okay, og jeg vil i hvert fald gerne komme med mine tanker og så håber jeg de kan hjælpe lidt.
Jeg synes det er helt okay, at man som dreng er venner med en pige og en pige er venner med drenge, selvom man har en kæreste. Men jeg synes også man skal være klar over, at det kan være lidt svært for den anden. Fordi man måske engang i mellem vil blive jaloux og bange for om det ven skab vil udvikle sig. Så det kræver to ting tror jeg... 1. at man fortæller meget åbent om hvad man laver med den ven, så ens kæreste ved hvad der sker og derfor ikke har en fornemmesle af at der er noget hemmeligt. På den måde bliver man endnu mere nervøs og jaloux. Så åbenhed er det ene.. 2. Den andet er, at man skal være rimelig omkring hvor mehget man skriver eller er sammen med den anden. Hvis han for eksempel skriver mere med den anden pige end dig, så er det klart du bliver jaloux. Så det synes jeg egentlig ikke er helt okay.
Derfor synes jeg to skal prøve at gøre 3 ting..
1. Jeg synes det aller vigtigste er, at du for fortalt ham, at du bliver jaloux når du skriver så meget sammen med ham. u kan fortælle ham, at du holder rigtig meget af ham og at det kan være svært, når han skriver så meget med hende. Men det kunne måske også være godt at fortælle ham, at du synes dte er fint nok, at han har pigevenner, men at det er svært når han skriver mere med hende, end med dig.
2. Det andet er, at få aftalt med ham, at han fortæller dig hvad de skriver om og på den måde hjælper dig lidt med ikke at blive jaloux. Fordi hvis det bare er et venskab, hvor de har det sjovt, er dte jo okay, men hvis han ikke fortæller om det, så begynder du måske at tro noget andet. Og så behøver du heller ikke at læse hans beskeder, fordi det er jo ikke helt okay at læse i hans telefon. Det er hans privatliv.
3. Den sidste ide jeg har er, at I mødes og hygger lidt sammen alle sammen. Hvis du så hende og mødte hende, så kunne det være at hun ikke var så farlig. Kunne det lade sig gøre?
Lige meget hvad, så handler det her om at være ærlig og fortælle din kæreste hvordan du har det. Jeg tror det ville være rart for dig, men også fordi du på den måde kan finde ud af om det bare er et venskab, eller om det faktisk er noget at være jaloux over.
Og så må du have en dejlig sommer...
De bedste hilsner
Erroll