jahh..
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
se jeg har den her kæreste som går i min klasse og jeg spurgte hende selv om vi ksulle være kærester med heldet med mig :) men efterhånden er jeg blevet... jah. jeg kan bare ikk lide hende mer'. og det værste var' at jeg spurgte hende med grunden: " at vi ikk skulle prøve IGEN for real den her gang"... jeg vil ikk være hendes kæreste længere men vil ikk såre hende. Help! Hilsen. Drengen på skideren :(

Svar:
Hej
Det kan være sært med det med kærester, når den ene mister interessen. Du skriver, at du ikke vil såre din kæreste, men at du ikke har de samme følelser for hende mere. Det er helt normalt at man ikke bliver ved med at være kærester altid, når man er i jeres alder. Det betyder at der ofte er en i forholdet der bliver såret. Men nogen gange har begge parter det på samme måde.
Det er måske svært ikke at komme til at såre hende, hvis hun stadig er meget vild med dig. Det bedste du kan gøre er at fortælle hende det så hurtigt som muligt. Fortæl hennde at du desværre ikke har de samme følelser for hende mere, men at du har været glad for at have været hendes kæreste. Ofte er det sandheden der er rarest at høre når nogen gør det forbi med en. Det er stor chance for at hun bliver mere såret, hvis hun kommer til at høre fra en anden. Eller hvis hun kan mærke det på dig, og går rundt og er nervøs.
Det er en god ide at snakke med dine forældre inden. I kan snakke om hvordan du får sagt på en pæn måde at i ikke skal være kærester mere, sådan at du sårer hende mindst muligt.
Venlig hilsen Deníse