Ja, nej, måske..
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal starte det her, Tja jeg ved ikke engang om det er den rigtige brevkasse jeg har valgt. Men jeg springer ud i det alligevel. Jeg har de seneste par dage skrevet med en pige, som jeg ærligtalt er ved at være virkelig forelsket i. Vi skriver hverken hjerter eller noget til hinanden, vi har aldrig set hinanden. Men jeg er alligevel faldet for hende, men jeg ved ikke hvordan hun har det med mig.. Vi bor i hver vores by ca. en time i bus fra hinanden. Jeg vil virkelig gerne snakke med hende om det, men jeg kan mærke at lige præcis den afvisning kan jeg ikke klare, og har derfor ikke mod til at snakke med hende. Vi ved begge hvordan hinanden ser ud, eller hun ved hvordan noget af hvordan jeg ser ud. Det går meget ud på at jeg kun har sendt billeder fra skulderene og ned, mens jeg ved lige præcis hvordan hun ser ud. Jeg er derfor bange for at vise mit ansigt, fordi jeg er bange for at det ikke er hvad hun ville regne med. Og fordi vi for det meste skriver over et socialt netværk, er hun ikke den eneste der vil se det. Jeg har nogle år tilbage løjet om min alder, hvor jeg sagde eg var et år ældre, jeg tænkte ikke over hvilke konsekvenser det har for mig nu. Men dengang tænkte jeg bare wow hvordan kunne de tro på det, så jeg fortsættede.. Den løjn er mit liv nærmest bygget op på idag, det handler stadig om den her ene pige som jeg er vild med. Jeg er bange for at hvis hun finder ud af det, så vil hum blive sur på mig og aldrig skrive eller snakke med mig igen. Bemærk, at mig og den her pige har ikke udveklset mobilnumre, kun Skype og hvad vi hedder på mulige sociale netværk. Det store er at jeg virkelig ikke ved hvad jeg skal gøre med mig selv og den her pige, jeg er bange for at det vil komme til at gå ud over min familie fordi jeg vil fuldstændig lukke ned, hvis jeg ikke snart får nogle svar.. Håber virkelig i kan hjælpe mig, jeg ved godt at teksten er rodet og der er nogle stavefejl rundt omkring men jeg har prøvet så godt som jeg kan.. Tak

Svar:
Hej med dig
Det med kærlighed kan godt være svært, og det lyder til at du er blevet rigtig glad for den her pige, selvom du ikke har mødt hende endnu.
Du tør ikke sige det til hende lige nu, fordi du ikke ved om hun også er interesseret, og du har endnu ikke vist hende et billede af dit ansigt, fordi du er bange for at det ikke er hvad hun regner med, og du har også løjet dig et år ældre. Jeg synes det er rigtig ærgerligt at du har løjet om din alder, og kun vist et billede af dig selv fra skuldrene og ned.. Det bedste er, at hvis man skal have et forhold til nogen, at man er ærlig om hvem man er, hvor gammel man er og hvordan man ser ud. Hvis personen ikke kan acceptere det, eller kan lide dig for det, så er de ikke rigtige for dig.
Jeg kan godt forstå at en afvisning vil være hårdt – for det er bare ikke rart at få at vide at nogen man kan lide ikke er interesseret i en – men hvis du ikke tager chancen og begynder at flirte lidt med hende på et tidspunkt – så kan du jo aldrig vide ! Er hun ikke interesseret, så kommer der andre søde piger i fremtiden, som vil synes om dig! Du skriver at du ikke ville kunne bære denne afvisning, så jeg synes at du skal fortælle dine forældre eller en god ven om det, så hvis det skulle vise sig, at hun ikke er interesseret, så har du en at få talt med de svære følelser om. Det er nemlig rigtig vigtigt!
Mit råd vil altså være, at begynde at flirte lidt – skrive at du synes hun er sød fx og se hvordan hun reagerer. Samtidig synes jeg at du skal vise hende et billede af dit ansigt og fortælle hende din sande alder og forklare hvorfor du har løjet om det, som du har forklaret her for mig. Hvis du forklarer hende grunden helt ærligt, så er der stadig håb for at hun vil tilgive dig, og det er jo heldigvis kun et år og ikke flere år du har løjet dig ældre..
Jeg håber du har mod på at være ærlig overfor hende, for så længe du ikke er ærlig, kan du jo ikke vide om hun kan lide at skrive med dig for dig – eller for den person hun tror du er.
De bedste hilsner fra Heidi