Irriteret på min kæreste
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej. Jeg har haft en kæreste i 5 måneder nu, men jeg er begyndt at blive irriteret på ham over de mindste ting. Han har bemærket det, og han siger det er begyndt siden jeg startede på p-piller for 3 måneder siden. Der var fx. en dag vi aftalte vi skulle være sammen, og så skulle vi ligge i sofaen foran pejsen og leje en dvd. Det havde jeg glædet mig rigtig meget til, men dengang vi skulle til at se filmen, så spørger han om vi ikke ligeså godt kunne sidde på hans værelse og se den på computeren. Jeg blev så skuffet og vred, over sådan en lille ting. Under hele filmen sad jeg og var snotfornærmet og jeg ville bare ikke lade ham sidde tæt på. Det er sådan nogle bitte små ting, også hvis vi sidder og snakker på skype eller i telefon. Og det er bare hver eneste gang jeg snakker med ham, men jeg kan godt selv mærke at det ikke altid har været sådan, og at det kun er ved ham og ikke alle andre. Jeg ved bare ikke hvad grunden er.. Enten må det være de piller, eller så har jeg tænkt på om det kan have noget at gøre med jeg har mistet nogle følelser for ham, for jeg føler mig egentlig ikke forelsket i ham. Det er bare så synd for ham, for han gør virkelig det bedste han kan, og jeg bliver så pisse sur og gal. Og jeg er tit ked af det pga. jeg bare gerne vil være glad, og have han skal se mig som en glad kæreste, istedet for en sur en. Men jeg kan ikke styre det, jeg bliver konstant irriteret over alt han siger :-( sådan her har jeg ikke altid været, det er en træls periode jeg er kommet ind i. Er også en del stresset for tiden, og er kommet i en træls klasse. Men det burde da ikke have noget at sige. Jeg er virkelig forvirret, og det er rigtig svært at forklare.. Men jeg frygter det er fordi jeg måske ikke vil være sammen med ham indeni. Men han er jo bare så sød og rar hele tiden, så hvorfor skal jeg blive sådan en bitch?

Svar:
Hej med dig..
Ja, det er jo ikke lige sådan man har lyst til at være sammen med sin kæreste, så det er super godt du lige stopper op og overvejer hvorfor.
Jeg har aldrig hørt at p-piller skulle have den effekt, så jeg tror i stedet at du skal overveje nogle af de andre ting du beskriver.
Du skriver, at du nok har mistet nogle følelser for ham og ikke er forelsket i ham mere og derfor tror jeg faktisk selv du har fundet ud af svaret. Det er nemlig ikke så nemt at være tæt på et andet menneske, hvis man ikke har de følelser for den person. Og derfor tror jeg du bliver irriteret på ham, fordi du egentlig vil noget andet.
Du skriver også at du er lidt stresset for tiden og det kan godt gøre det lidt værre, fordi så er det ikke sikkert du er så tålmodig og glad som du ellers plejer at være.
Jeg synes du skal have en snak med ham og fortæl ham det samme som du har fortalt her i brevkassen. Fordi hverken du eller ham er fortjent med at det kører på den her måde og han tænker jo sikkert også på hvad der er galt.
Måske hjælper en snak og I kan finde en måde hvor jeres forhold kan fortsætte, eller måske er det rigtige at stoppe jeres forhold. Det er kun dig og ham der kan finde ud af det. Hvis du føler dig sikker på at du ikke har de følelser for ham mere, så synes jeg du skal være ærlig over for ham og måske stoppe forholdet inden du kommer til at såre ham mere end nødvendigt. Hvis du er i tvivl, så snak med ham om det og se om du på den måde kan finde ud af det.
Jeg håber du finder ud af det og kan bruge lidt af det jeg har skrevet.
De bedste hilsner
Camilla