iorden og hvordan
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
hej.
her den anden dag var jeg i Fårup sammen med familien, min fars kusine havde hendes kæreste med, ( både kusinen og kæresten er over 40)
kærestens dreng var med og med det samme jeg så ham var der en eller anden følelse.
nå men vi gik hver til sit og så først hinanden igen til eftermiddags kaffe han satte sig ved siden af mig ( jeg tænkte ikke videre over det)
da vi var færdig med at spise gik videre jeg gik sammen med min faster, min fars fætters kone og ved siden af hende gik han.
vi gik op i orkanen og kunne godt se ud af min øjenkrog da vi stod i køen at han kiggede på mig ( han stod ved 3 række mens jeg stod ved 2 række med min lillebror)
da vi satte os op i stolene kiggede jeg tilbage og opdagede at han kiggede på mig ( han sad alene)
da vi kom ud derfra gik vi sammen og snakkede, han kiggede på mig på en bestemt måde, en måde der er lang tid siden jeg sidst er blevet kigget på.
han spurgte ind til mit fulde navn.
Da de tog hjem kom han hen til mig og spurgte indtil hvordan man stavede mit navn så han kunne finde mig på Face.
vi er nu venner på face, jeg vil vildt gerne skrive med ham og lære ham bedre at kende, men hvad kan man spørge ham om uden at lyde plat?
er det iorden at have et crush og prøve at score en dreng der er 13 når man selv er 17 og når man er halvt i familie sammen?
han er meget moden af sin alder og jeg er meget umoden af min alder, hvordan kan man gøre så man ikke virker desperat og hvad kan man skrive om når der er så sstor aldersforskel?

Svar:
Hej med dig
Det virker som om, at du sammen med din familie har haft en spændende dag i Fårup Sommerland, men det lyder også som om, at det var en dag, der virkelig har sat tankerne i gang hos dig. Det er derfor fint at du har lyst til at dele dem her i brevkassen. Jeg vil prøve at fortælle dig, hvad jeg tænker om din situation.
Ud fra det du skriver, lyder det som om, at der har været en bestemt forbindelse eller følelse mellem dig og denne dreng, da I var i Fårup, og det lyder også som om at det ikke kun var dig der kunne mærke et lille sus i maven. Det er en dejlig følelse, når nogen kigger på én på en helt bestemt måde, og det kan give én lyst til at ville vide mere og lære hinanden bedre at kende. Du fortæller også at I nu er blevet venner på facebook, og det er jo en oplagt måde at skrive lidt sammen på. Men jeg kan godt forstå, at du synes at det kan være svært at vide, hvordan du nu skal forholde dig til ham, specielt når der er tale om en aldersforskel og at i samtidig har mødt hinanden gennem Jeres familier.
I forbindelse med den aldersforskel der er i mellem Jer, ser jeg ikke noget forkert i, at I lærer hinanden bedre at kende og måske endda bliver forelskede. Hvis I begge kan lide hinanden, er det jo bare skønt, og der er ikke noget i vejen med, at der er den her aldersforskel, og i kan af den grund sagtens have det fantastisk sammen. Som man siger, har kærlighed ingen alder. Men det virker som om, at du selv tænker, at der er noget problematisk ved det, og det kan der også godt være, da loven siger, at du ikke må have sex med en under 15 år. Men dette behøver jo slet ikke at give problemer, da man kan lave en masse dejlige ting sammen uden at have sex.
Det virker også som om, at du føler at I er halvt familie, men sådan ser jeg det ikke, da det er din fars kusines kærestes familie, så her ser Jeg slet ikke noget problem i at I måske begynder at ses. Det kunne blot være hyggeligt at blive ved med at have denne følelse til familiefester. Jeg vil dog foreslå dig, at du overvejer at fortælle din egen familie om det hvis I begynder at ses, og at drengen gør det samme, så I ikke kommer ud i nogle akavede situationer, hvor familiemedlemmer kan reagere med overraskelse eller lignende.
Du er i tvivl om, hvad og hvordan du skal skrive til denne her dreng, og du er bange for at virke plat eller desperat. Til det vil jeg sige, at jeg regner med at drengen på forhånd er ret interesseret i dig, siden han spurgte om dit fulde navn så han kunne finde dig på facebook. Det betyder også, at han nok ikke ville synes, at du virker plat eller desperat overhovedet. I kan sagtens bare skrive om hverdagsting, hvad i går og laver, hvilke interesser I hver især har osv. På den måde kan I starte med at lære hinanden lidt bedre at kende. Næste stadie kunne være at I kunne mødes og gå en tur, se film, drikke en sodavand eller hvad i har allermest lyst til. På den måde kan I se, om I begge stadig bliver lidt bløde i knæene af at være i hinandens selskab. Jeg tror ikke, at du skal tænke så meget over, at der er aldersforskel, da den måske også bliver udlignet en smule, da du giver udtryk for at han er meget moden af sin alder.
Jeg håber meget at du kunne bruge mit svar. Jeg ønsker dig held og lykke med det hele.
Kærlig hilsen
Annika