Intet hul?
brevkassespørgsmål af
rissa
15 år
Hej.
Jeg er 15 år og har et spørgsmål om "dernede". Jeg har aldrig haft mens, men jeg er gymnast og har fået det undersøgt. Men sagen er den at jeg tror ikke at jeg har et hul dernede. Jeg har prøvet at kigge med et lille spejl, og jeg ved ikke om jeg kunne se 2 eller 3 huller. Jeg kunne se det bagerste, og så kunne jeg se det jeg tror skulle være vagiana hullet, men det er det, at hvis det var vagiana hullet, så sad "tisse hullet" meget tæt på det, og jeg er ikke sikker på at det overhovdet er mit vagiana hul. Hvis det ikke skulle være det, er det jo også mærkeligt at mit "tisse hul" skulle være så stort? Jeg fatter ingen ting, og ved ikke om i fårstår mit spørgsmpl, men jeg håber at i gør.
Mvh den forvirrede

Svar:
Kæreste du.
Jeg kan godt forstå din forvirring, det kan godt se lidt "rodet" ud dernede. Det lyder som om, alt er helt som det skal være og helt normalt hos dig. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det hul, du er lidt i tvivl om er skeden eller "tissehullet", helt sikkert er din skede/vagina. Sagen er den, at tissehullet nemlig ikke er særlig stort, det kan faktisk være helt svært at se det. Tissehullet sidder, som du også beskriver, ret tæt på skeden, sådan lige indenfor kønslæberne. Det er et lillebitte hul, i modsætning til skeden og anus, hvor der jo skal være plads til, at lidt større ting kan komme ind og ud.
Det er godt, at du er nysgerrig på din krop og undersøger den. Det er vigtigt at kende sin krop, så man kan få en forståelse for, hvordan det hele fungerer, også "dernede". Her er et link til et billede af, hvordan det ser ud forneden på en kvinde, og her er lidt at læse om hvordan det hele fungerer, hvis du skulle få lyst. Måske det ville hjælpe dig, at kigge på billedet og så prøve at kigge på dig selv igen og se om, det hele ikke giver lidt mere mening?
Jeg håber, du kan bruge mit svar. Du er altid velkommen til at skrive igen!
Sophie