Ingen tøsesnak.
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej brevkasse. Jeg er i denne her sitiuation, at jeg ikke har nogen rigtige "tøseveninder". Jeg er stort set kun sammen med drenge, og det er kun i skolen og i fritidsklubben. Vi har det skidesjovt, men det er ikke som at havde rigtige veninder, man tager hjem til og sover hos, spiser boller og drikker kakao og snakker om drenge med. Jeg har en veninde, men vi er ikke rigtig på bølgelængde lige nu. Jeg tager altid bare hjem alene, og sidder og læser på mit værelse, eller sms'er med mine drengevenner. Det dækker mit behov for social-hed, men det opfylder ikke helt trangen til tøsesnak. Jeg føler mig VILDT ensom. Hvad skal jeg gøre? Prøve at få pigevenner har jeg prøvet, og de få jeg har, bor langt væk, og alting skal planlægges. Eller skal jeg bare vente og se hvad der sker?

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå, du mangler nogen piger at snakke med. Det er dejligt, at du har så mange drengevenner, du kan snakke med, men det er bare ikke helt det samme. Jeg kan godt se, det er svært for dig, når dine pigevenner bor langt fra dig.
Du skriver, at du har en veninde, som du ikke er på bølgelængde med lige nu. Det er jo rigtig ærgeligt, at I ikke har det så godt sammen nu, når du føler, at du mangler pigeveninder.
Det er svært at sige, hvad du skal gøre. Det, jeg vil foreslå dig, er, at overveje om der er nogen piger i din klasse, som du kunne blive venner med. Hvis der er det, kan du jo prøve at være lidt mere sammen med dem i frikvartererne, så du kan lære dem bedre at kende og også så de lærer dig at kende. Efter lidt tid kan det være, du kan snakke med et par af dem om at holde filmaften med tøsefilm eller gyserfilm eller sådan noget. Det kan også være, du går i fritidsklub med nogen, som virker søde og som du kan invitere med hjem.
Det kan godt tage lidt tid, når man skal til at have nye veninder, men det kan godt lade sig gøre. Og som du skriver, kan du også bare vente og se, om der sker noget af sig selv.
Held og lykke med det.
Venlig hilsen Jane