ingen kæreste eller venner..

brevkassespørgsmål

ingen kæreste eller venner..

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

ja, jeg havde 2 supergode veninder engang, men nu har vi ikke set hinanden i over en måned, vi skriver aldrig sammen mere, og jeg sidder for det meste bare alene derhjemme.. :s hvad kan jeg gøre for at få dem tilbage? de er/var de eneste 'rigtige' veninder jeg har/havde!? og udover det, har jeg aldrig haft en kæreste, eller bare kysset med en dreng! det lyder nok ikke som noget, men mange jeg kender har haft sex, og ALLE fra min klasse (selv muslimerne) har kysset nogen.. føler mig mærkelig! - kh den ensomme freak

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå, du føler dig lidt ensom, når du pludselig ikke har kontakt med dine to bedste veninder mere og sidder alene derhjemme. Så jeg synes det er super godt, du skriver herind og jeg vil gerne prøve at hjælpe dig.

Du skriver også, at du aldrig har haft en kæreste eller har prøvet at kysse en dreng og jeg kan godt høre på dig, at det går dig på, men det vil jeg lige vende tilbage til.

Nu ved jeg ikke, om der er en speciel grund til, at du ikke har set dine to veninder i over en måned, men jeg synes da helt sikkert, at du skal prøve at få kontakt med dem igen. Jeg vil foreslå dig, at du skriver til dem (måske på facebook, hvis I er venner der) og fortæller dem, hvordan du har det. Du kan skrive, at du savner dem og gerne vil se dem igen, så I kan få snakket sammen om jeres venskab.

Måske I er blevet uvenner (?) og så kan det være svært at være den, der tager det første skridt, men jeg synes du skal gøre det. Jeg tror, det er vigtigt for dig at få kontakt med dem igen, så I forhåbentlig kan blive gode veninder igen.

Med hensyn til at få en kæreste og kysse med en dreng, så er det meget forskelligt, hvornår man prøver det for første gang. Det er måske en ringe trøst for dig lige nu, men du er bestemt ikke den eneste på 15 år, der ikke har prøvet at have en kæreste eller kysse med en eller have sex. Så vær ikke så hård ved dig selv :) Det skal nok komme og så handler det jo også meget om at føle sig parat til det.

Men hvis du rigtig gerne vil igang med at møde nogle søde drenge, så synes jeg, du skal prøve at komme lidt mere ud og tage med til fester og andre hyggelige arrangementer. Det er nemlig tit her man falder i snak med nogen og så kan du få nogle erfaringer, så du med tiden finder ud af, hvad du godt kan lide ved en dreng og hvilken type kæreste, du gerne vil møde.

Så prøv om du ikke kan tage et lille skridt ad gangen, du behøver ikke nå det hele inden for kort tid. Tag den tid du har brug for og så pyt med, hvad de andre har prøvet. Det er dig det handler om, og du skal nok nå det hele - i dit tempo!!!

Jeg håber meget du finder ud af det hele med veninderne og drengene :) Men tag det stille og roligt og prøv at komme ud og ha det sjovt. Det vigtigste er, at du har det godt.

De bedste sommerhilsner

Rikke