Ingen kæreste
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej! Jeg er 13 år, og jeg er lidt usikker om piger. F. eks. var jeg her i sommerferien på højskole, hvor jeg mødte en rigtig sød pige. Vi sagde dog ikke et ord til hinanden men sad og kiggede over på hinanden under morgenmad, frokost og middagsmad. I slutningen af ugen hvor jeg stadig ikke havde snakket med hende, var jeg blevet spændt på, om vi kom til at snakke sammen på den sidste dag. Dog kom det aldrig dertil og jeg blev efterfølgende meget ked af det. Jeg spørger nu: Hvad kan jeg gøre for fremtiden, så jeg ikke er så usikker.

Svar:
Kære du
Hvor lyder det bare dejligt at du mødte denne her søde pige. Jeg forstår godt at du måske blev lidt skuffet og ked af det over at I ikke fik snakket sammen. Derfor er det rigtig godt at du skriver, så du måske kan gøre noget andet næste gang du møder en sød pige.
Først vil jeg lige fortælle dig, at det er meget normalt, at man i din alder stadig er lidt usikker på hvordan man skal komme til at snakke med en pige. Det kan især være svært hvis det er en man synes er rigtig sød og gerne vil lære at kende. Sådan nogle sommerfugle i maven kan fylde det hele og gøre en vildt nervøs og mundlam, men det kan man heldigvis lave om på.
Jeg tænker at det kan være at du måske kunne øve dig i at sige hej og smile, når du møder en pige du synes er sød. Det behøver ikke være mere end et hej, men du kan tænke at du det bare er for at øve dig. Det kan også være at du kunne prøve at skrive til en pige du kan lide. Nogle gange er det nemmere at skrive et lille brev eller en sms, end at møde hende ansigt til ansigt. Og så har man måske noget at snakke om når man mødes i virkeligheden.
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med pigerne. Jeg er sikker på at du snart møder en sød pige, som du sagtens kan falde i snak med uden at blive usikker :)
Kærlig hilsen Marianne