Indadvendt få en kæreste
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg er en person som er indadvendt, og er vild med en som også er indadvendt. Men har lidt svært med hvad jeg skal gøre, da jeg blandt andet ikke rigtigt kan aflæse kropssprog, ansigt udtryk (måske Asperger), og kan ikke altid regne ud om personen er vild med mig og hvad jeg skal gøre da jeg meget nemt bliver forviret over hvad personen siger.
Jeg kan heller ikke rigtigt finde ud af hvordan jeg skal være som kæreste?.

Svar:
Hej med dig
Hvor lyder det skønt, at du er blevet vild med én. Det er flot, du skriver herind, når du har svært ved at finde ud af, hvordan personen er vild med dig.
Det er tit meget svært at afgøre ud fra kropssprog og ansigtsudtryk om personen egentlig er vild med en. Der er nogle andre ting, du kan prøve at gøre, for at finde ud af om personen også kan lide dig.
Det kan være en god ide at snakke lidt med personen, og lære personen at kende. Når I begge er indadvendte, kan det være svært at gå hen til personen og snakke direkte. Derfor kan du måske i stedet skrive en besked på Facebook eller en SMS. Når først man har en samtale igang kan man lettere snakke sammen i det virkelige liv også. Du kan også vælge at skrive et brev til personen, hvor du skriver, at du gerne vil lære personen at kende. Det er der mange, der vil blive glade for. På den måde finder du let ud af, om personen også vil lære dig bedre at kende.
Hvis du bliver forvirret over, hvad personen mener, når I snakker sammen, så spørg om, hvad personen mener. Det er helt okay at sige, at man ikke helt forstår, hvad personen mener, og om personen ikke vil prøve at forklare det på en anden måde.
Du spørger om, hvordan du skal være som kæreste. Her er der kun et svar: Du skal være dig selv. Du skal aldrig nogensinde lave om på dig selv, for at få en person til at kunne lide dig. Hvis du skal være kæreste med en person, skal personen lide dig, som du er.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Venlig hilsen Mette