I tvivl
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej og tak på forhånd
For nogle måneder siden spurgte jeg over sms, en af pigerne fra min klasse, som jeg har været forelsket i i 3 år om vi skulle komme sammen. Det eneste hun skrev tilbage var nej. Jeg tror at jeg spurgte for tidligt mem det kan også være at hun bare aldrig får følelser for mig.

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, det stadig fylder for dig at have fået en afvisning på SMS fra en pige, du har været vild med så længe.
Det er svært at sige, om hun aldrig får følelser for dig. Du beskriver ikke så meget omkring, hvordan I har det med hinanden, om I tit snakker og skriver sammen, eller om I egentlig mest er på afstand af hinanden. Siden du har spurgt hende, går jeg ud fra, du har fornemmet, at der kunne være en chance for, at hun sagde ja. Det er aldrig rart at få en afvisning, og det kan tage lidt tid at komme over. Jeg vil derfor råde dig til at snakke med nogen, du holder af om det, hvis det er noget, du går og er meget ked af.
Når man spørger over SMS, er der altid en risiko for, at man ikke får et begrundet svar tilbage, som man ville kunne få, hvis man spurgte ansigt-til-ansigt. Det er forskelligt, hvordan folk har det med at blive spurgt over SMS. Nogen synes, det er helt forkert, mens andre foretrækker det. Måske skrev hun kun "nej", fordi hun var skuffet over, at du spurgte på den måde. Man kan kun gætte på, hvorfor hun svarede, som hun gjorde, og jeg vil derfor råde dig til at tage en snak med hende om det. Du kan hive fat i hende og sige, at du har brug for at få uddybet, hvordan hun har det med dig. Giv udtryk for, at du respekterer hendes nej, men at du synes, hun er dejlig og derfor vil høre, om du nogensinde kan få en chance hos hende. Du kan også høre nogen andre fra din klasse, hvordan de tror, hun har det med dig. De har set jer udefra og kan derfor måske komme med et bud på, hvordan hun står ift. dig.
Jeg håber, du får held med pigen eller i hvert fald finder ud af, om du stadig har en chance.
Kh. Matilde