I dont know.
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Okay, hej :) Jeg har en hel masse teenage blalblabla, så jeg starter bare fra en ende af.. 1; Jeg er begyndt at have skide svært ved at holde koncentrationen i skolen.. Eller ikke at jeg ikke kan, men den ryger simpelthen bare nogen gange. Her den anden dag, sad jeg og tænkte og havde det somom lærende og klassen slet ikke var der, jeg var bare helt i mit eget univers, også anede jeg ikk noget af det vi skulle lave, fordi jeg havde været 'væk' i flere minutter, og det er altså pænt nedern, for je kan slt ikke styre det ): 2; Jeg synes overhovedt ikke mine veninder respektere mig, overhovedt!. Altså ejg ved ikke om jeg er ved at vokse fra dem eller noget, men jeg syns bare de behandler mig som et eller andet jeg ved ikke hvad. Det irretere mig rigtig meget, for de skriver og siger sådan at 'eeeeeeeeeij hvor du betyder meget for mig, og blablalbla' igås, og så er man der i skolen hvor de, eller specielt en, bare sviner ens idoler til osv. Jeg hader bare at blive slået, og af en eller anden grund slår de mig altid, alle sammen. Hvis jeg siger noget dumt eller gør noget dumt eller sådan noget, slår de mig altid, og når man slår dem igen elelr bliver sur, så slår de bare igen, som om jeg startede og ikke dem?! Jeg ved det lyder barnligt, en det pisser mig virkeig af. Jeg HADER at blive set som en man kan sige og gøre lige hvad man vil med, jeg er et meneske, jeg har faktisk også følelser.. 3; Også det der med idolerne der. Jeg har så indrømmet for mine veninder at jeg er lesbisk, eller ihvertfald gennemgår en tid hvor jeg er mere intereseret i piger end drenge.. Jeg har faktisk aldrig rigtigt intereserret mig i drenge.. Men jeg har den her veninde, og hun sagde til mig at det havde hun set komme, fordi jeg på et tidspunkt var forelsket i min veninde og ja.. Men hun siger hele tden at hun respektere det og sådan noget, men for tiden syns jeg rigtig godt om hende der Sarah fra X-factor, hvis dig der ikke ser X-factor er det hende her: http://i53.tinypic.com/2evdijp.jpg og JA det er en pige.. Men altså min veninde går så rundt og siger at hun skal dø og er klam og alt muligt nedladende om hende, men det er først EFTER jeg fortalte hende at jeg holdte med hende, og syns hun var god og så godt ud(osvosv). Og det samme med Michael Jackson som er mit største idol, ham siger hun også er klam og skal dø(det er vidst ikke helt gået op for hende at han ER død) og sådan nogle ting, og jeg er virkelig sur over det, for hun kan saaagtens respektere at jeg er til piger, men IKKE ét eneste af mine idolr gider hun respektere.. Og hun bliver totalt ked af det og sur hvis man ikke respektere hendes Islam religion, eller siger noegt nedladende til eller om hende. 4; Hvornår i alvrden oplever jeg lykkelig kærlighed?): Jeg ved ikke hvorfor, men jeg syns det er skide sjovt at gå forbi sådan et 'pop' kærestepar, du ved.. med brunedcreme, ansigtet fyldt emd makeup og voks i håret osv. Når jeg selv er lille 'emoagtig' og aldrig har haft en kærste. Det er bar sjovt :D men når jeg så ser nogle.. ja duved, par.. Som ikke spiller smarte eller ser ned på andre.. Specielt par, hvor det er pigeogpige, så bliver jeg lidt ked af det.. Altid glad på deres vegne, uanset om ejg knder dem elelr ej, men jeg føler mig lidt jaloux og tom inden i, fordi jeg aldrig har haft en kæreste.. Jg har været viiiiiiiirkelig forelsket i 2-3 piger, men ingen har jeg været sammen med.. Den ene blev jeg meget tættere venner med, men hun havde ingen følelser for mig på den måde.. Men er det noget jeg selv bliver nød til at få fat i, eller kommer det dumpende og skal jeg bare være tålmodig, for jeg kan snart ikke holde det ud mere.. Og hvordan i al verden skal jeg få kontakt til nogen, når kun 4-5 personer in the world ved at jeg ikke tænder å drenge, men piger.. Tak hvis jeg får svar :D -Frederikke.

Svar:
Hej Frederikke
Super godt du skriver herinde så du kan få svar på alle dine spørgsmål :)
Jeg opstiller svarene på dine spørgsmål, som du selv har nummereret dem så fint.
1. Det er godt du selv er opmærksom på, at du kommer til at dagdrømme i timerne. Det er helt normalt og specielt når man bliver teenager, fordi så er der så mange andre ting man går og tænker på også, men jeg kan godt forstå du synes det er irriterende, når du så ikke ved, hvad I skal lave. Har du prøvet at tale med dine lærere om det? Måske har han/hun nogle ideer til hvordan du bedre kan koncentrere dig, fordi hvis det er al for tit, bliver det jo lidt et problem i forhold til skolen.
2. Jeg forstår godt du er rigtig irriteret over at dine veninder slår dig. Det er helt normalt at man ikke vil slås! Det skal du heller ikke finde dig i. Som du selv siger har du også følelser der skal respekteres. Du siger du slår igen og de så selv slår igen og igen og det lyder som en ond cirkel. Jeg synes ikke du skal slå igen. Jeg synes, hvis det sker igen, så kig den person eller dem i øjnene og sig direkte, at du ikke vil slås mere. Det gør ondt og du vil gerne have de stopper med det. Det er helt iorden, de ikke er enige med dig i nogle af de ting du siger. Sådan er det jo nogengange og det er helt naturligt, men derfor skal de altså ikke slå dig.
På den måde får du sagt fra over for dem, hvilket er vigtigt, så de ved, hvordan du har det og kender til dine følelser. Hvis du slår igen ved de ikke, at du ikke vil slås, men så vil de automatisk bare fortsætte.
Hvis det herefter fortsætter, synes jeg du kan prøve at tale med en af din lærere om det, fordi når du har sagt direkte til dem de skal stoppe, så skal de også stoppe.
3. Jeg synes det lyder, som en god veninde du har, som du har kunne stole nok på til at fortælle du er lesbisk. Det er godt du har en veninde du kan snakke med og at din veninde respekterer dig og din seksualitet. Det er selvfølgelig ikke sjovt at hun går og siger grimme ting om dine idoler. Fair nok at hun ikke har dem som idoler selv, men hun kan godt respektere dig valg, som du siger.
Jeg synes, du skal prøve at tale med hende om det, så hun ved hvordan du føler. Du kunne f.eks. sige til hende, at du ved hvor ked af det, hun selv bliver, hvis man ikke respekterer hendes religion og hende selv. Derfor regner du også med hun kan forstå, at du bliver ked af det når hun siger dine idoler skal dø. Du kan også sige, du er rigtig glad for hende som veninde og at hun respekterer dig som person, men som sagt så bliver du altså rigtig ked af det, når hun siger grimme ting om dine idoler. Du håber hun forstår din situtation og du vil gerne have hun stopper med det.
4. Du skal nok opleve lykkelig kærlighed. Du er kun 13 år, så du er stadig rigtig ung :) Jo ældre du og dine omgangskreds bliver desto mere åbne vil andre også være omkring deres seksualitet og jo mere åbne folk er, desto lettere bliver det for dig at møde andre lesbiske.
Du kan måske prøve at ringe til LGBT`s ungdomstelefon. Her kan du snakke med andre unge bøsser og lesbiske der også har været i din situation. Måske kan de også give dig nogle gode råd og hjælp.
Og til slut vil jeg bare sige at det er helt normalt, at du kan føle lidt jalousi, når du ser andre par, især par, som du siger pige-pige, som du jo selv gerne vil være i.
Jeg håber du kan bruge mine svar på dine spørgsmål.
Held og lykke med det :)
Mvh Miriam