Hårfjernning

brevkassespørgsmål

Hårfjernning

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej! Jeg vil gerne have fjernet mine hår på benene men ved ikke helt hvordan? barbere? har også kigget på HBC hårfjerningscreme - til kroppen, men gør det ikke ondt? hvordan er det? hvad synes du jeg skal gøre. på forhånd Tak!

Svar:

Hej med dig

Godt du spørger, når du ikke er helt sikker på, hvad du skal bruge til benene. Jeg vil råde dig til at barbere dine ben og IKKE bruge hårfjerningscremer, da det kan give allergiske reaktioner. Jeg kender ikke det produkt du nævner og vil derfor ikke anbefale, at du bruger det.

I stedet for synes jeg du skal prøve med en skraber til kvinder. Der findes forskellige skrabere og til forskellige priser. Du kan købe en der hedder Venus (Venus Embrace), som er god og nem at bruge. Den koster ca. 150 kr. og kan holde længe. Hvis det er for meget, kan du også købe nogle skrabere, som er meget billigere, men selvfølgelig heller ikke lige så gode.

Uanset hvilken en du køber, så skal du lige så forsigtigt køre den op ad benet, så tager den hårene af. Det er en god idè at bruge noget bodyshampoo og smøre på de våde ben og så barbere. Aldrig på tørre ben, da det ikke er godt for huden. Husk at bruge noget bodylotion til benene efter barbering, så huden ikke bliver tør.

Når det nu er første gang du skal i gang med det, så synes jeg bare du skal prøve på underbenene og så se, hvad du synes om det. Når man barberer ben skal man gøre det tit, fordi hårerne vokser hurtigt ud igen og bliver lidt tykkere.

Hvis du er i tvivl om noget, så kan du altid spørge i Matas. De er søde til at hjælpe, hvis du ikke føler dig helt sikker på, hvordan du skal bruge skraberen.

Held & lykke med det.

Sommerhilsner,

Rikke

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål