Hår på pungen
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hejsa. Jeg er en dreng på 15 år. Jeg onanerer dagligt, og har det fint helbredsmæssigt, men er først lige kommet til at tænke på noget. Jeg har grå hår på pungen, men brune hår på penis. Hver gang jeg læser om nogen der har hår på pungen, står der ikke noget om, at de er grå, så jeg ved ikke helt om det er normalt. De har altid været grå i den tid jeg har haft dem.

Svar:
Hej med dig.
Først og fremmest vil jeg sige, at jeg synes at det er rigtig godt, at du er opmærksom på din krop og om alt er som det skal være.
Nu til dit spørgsmål. Ja det er helt normalt, at der kan være forskel på dine hår i dit underliv. Hvis du har pigmentforandringer, så kan det også være medvirkende til, at der nogen steder er lidt lysere hår end andre. Men jeg vil ikke mene, at du skal bekymre dig. Derudover er alle drenge også forskellige, så det er ikke alle der oplever, at have forskellige farve kønshår, men det er nu helt almindeligt.
Når du er i puberteten sker der mange forandringer med din krop, og de forandringer kan faktisk vare til du er 18-19 år. Og det er helt naturligt, at det kan være lidt svært at følge med, eller at der opstår nogle spørgsmål undervejs, som du gerne vil have svar på. Her kan jeg anbefale dig sexliniens hjemmeside, hvor du kan finde en masse forskellige informationer om sex og seksualitet. Du har også mulighed for at chatte med deres rådgivere eller skrive i deres brevkasse. Du finder deres hjemmeside lige her. Hvis du har flere spørgsmål, så er du også altid velkommen til at skrive i vores brevkasse igen eller prøve vores 1-1 chat, hvor der også sidder dygtige rådgivere, som altid er klar på at lytte og komme med gode råd.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
De bedste hilsner Pernille