Hår på pikhovede
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej cyberhus! Jeg har for det seneste lagt mærke til hår på mit pikhovede og forskellige steder på penisen? Er det normalt og er det bare noget man fjerner når det er der?
Tak på forhånd :-)

Svar:
Hej Anonym
Når man kommer i puberteten er det helt normalt at der dukker hår op på og omkring pikken.
Med mindre det er noget der generer dig er det ikke noget man behøver at fjerne. Hårene er en helt naturlig del af den udvikling din krop gennemgår fra barn til voksen.
Hvis du vælger at fjerne hårene kan det gøre på mange forskellige måder. Barbere, klippe eller hive dem ud med pincet. Jeg vil ikke anbefale dig at barbere selve pikhovedet, da det er meget følsomt og måske ikke så rart at have en helt skarp kniv i kontakt med selve hovedet. Så der er en pincet måske det bedste valg.
Vil du vide mere om intimbarbering kan du læse mere her. Men som sagt...det er ikke noget du behøver gøre noget ved.
Bedste hilsner
Niels-Christian