Hår
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej. Jeg er en pige med mange hår, og mørke hår. Ikke en god kombination hvis man spørger mig. Allerede i 3 klasse begyndte jeg at få hår under armene. Jeg barbere mig nu, men jeg synes ikke at det fjerner hårene helt. Jeg vil så gerne kunne gå i top, men jrg føler mig virkelig ikke tilpas. Jeg ser tit piger som er briketter og som jeg ikke synes ligner at de er meget mørke under armene. Mit spørgsmål er om i ved hvad der er godt og effektivt at fjerne med. Jeg ved man kan få en creme der kan fjerne. Kan den købes i Matas? Og er voks for hårdt for en ung pige som mig? Knus

Svar:
Hej med dig
Hår under armene er jo noget der helt naturligt følger med puberteten og samtidig også noget de fleste piger ikke synes er specielt fedt.
Umiddelbart vil jeg sige at den mest sikre løsning er at barbere. Det betyder selvfølgelig at du skal barbere det lidt oftere fordi hårene hurtigere vokser ud, men til gengæld tænker jeg at det er den mest skånsomme metode til at komme af med hårene.
Der findes forskellige former for voks, som du også kan købe på apoteket eller i matas, men de indeholder desværre ofte en masse stoffer som ikke er super gode for huden.
Når du siger at du oplever at du ikke får alle hårene væk ved barbering tænker jeg at det måske har noget at gøre med den skraber du bruger eller måden du gør det på. Prøv at tjekke den her guide ud til sikker barbering under armene og se om ikke det kan gøre en forskel. Det er godt nok en guide til intimbarbering, men selve metoden er fuldstændig den samme under armene.
Mange hilsner
Niels-Christian