Hår

brevkassespørgsmål

Hår

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 9 år 7 måneder siden

Hej ;-) mit hår er lidt kruset! Og lidt langt... Men ikke nok.... spidserne bliver hurtigt slidte! Mit hår har krøller, så når jeg reer det bliver det kruset! Hjælp!!! :-) hvordan får jeg langt og sundt hår! ????

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå at du synes det er irriterende at dit hår er kruset, men det er faktisk helt almindeligt når man har krøller. Der er heldigvis en masse ting du kan prøve ad:

Der er flere forskellige produkter der kan samle dine krøller, så det ser mindre kruset ud. Men derudover så kan det også være en god ide at du kun reder dit hår når det er tørt, da håret knækker nemmere når det er vådt. Sov gerne med en fletning om natten, så du ikke roder rundt i det og brug en god shampoo og balsam til krøllet hår.

Selvom det kan være irriterende at skulle klippe sit hår, når man gerne vil have det langt, så er det faktisk rigtig godt. Slidte spidser gør nemlig at håret spalter op i håret og derefter falder af. Det er bedre at undgå spalter ved at blive klippet hver 3-6 måneder.

Der er nogle der spiser kosttilskud som siges at hjælpe hår og negle til at blive stærkere. Jeg har desuden fundet en artikel i et dameblad med 8 råd til hvad man kan gøre. Du kan læse den HER.

Jeg håber det var nogle råd du kan bruge så du snart har flot hår uden krus.

Venlig hilsen Marianne