Håbløst
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej jeg har skrevet herind nogle gange før... sidste gang jeg skrev herind handlede det om en dreng jeg havde mødt og nu har jeg spurgt om vi skulle komme sammen men han skrev " jeg synes du er sød men jeg synes vi skal være venner indtil viderer" og det aceptere jeg :) vi har skrevet sammen siden osv og vi har også snakket om at mødes men jeg føler bare at jeg stalker ham og han er bare så sød ved ikke hvad jeg skal gøre

Svar:
Hej med dig...
Jeg kan godt forstå, at du synes det er lidt svært, hvad du skal gøre lige nu - når du rigtig godt kan lide ham og føler, at du stalker ham. Jeg synes, det er rigtig fint, at du tænker over det og jeg vil gerne prøve at hjælpe dig.
Jeg synes det er vigtigt, at du holder fast i, at du accepterer hans svar og skriver til ham som en god ven og ikke som en, du gerne vil være kærester med. Jeg ved godt, at det kan være svært,  men det er på den måde du kan vise ham, at du respekterer, at han helst vil være venner lige nu.
Det er jo ikke til at sige, om jeres venskab vil udvikle sig til mere på sigt, men lige nu synes jeg, at du bare skal tage det stille og roligt og nyde, at du har en rigtig god og sød ven.
Det lyder jo til, at I har det godt sammen og han også synes du er sød og en god veninde... Dejligt!
Hvis du er lidt bange for, at du presser lidt for meget på, f.eks med at mødes eller fortælle ham, hvad du føler for ham, så kan du prøve at spørge ham, om han oplever det sådan. Jeg tænker, at det er helt naturligt, at du får de tanker, fordi du har de følelser for ham.
Jeg vil også gerne sige til dig, at han selvfølgelig også har et ansvar for at sige til dig, hvis det bliver for meget for ham. Det er ikke din opgave alene at finde ud af. Men prøv at starte med at spørge ham og så se hvad han siger.
Held & lykke med det.
De bedste hilsner Rikke