Hvornår, får meget?
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hej ;-) hvornår snakker man får meget med sit crush, så han måske bliver lidt træt af det? Og hvirnår skriver man og snakket og kommer hen til han får meget ... ???

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, at det ikke er helt nemt og ligetil at vide, hvornår man er for meget over for sit crush. Når man bliver glad for en, kan man let få lyst til hele tiden at snakke til ham, skrive til ham og gå hen til ham, men alting kan selvfølgelig blive for meget, så det er fint, du spørger os til råds.
For det første synes jeg, det er sejt, at du overhovedet har mod på at skrive, snakke og være sammen med dit crush. Nogen piger bliver meget generte, når de er i nærheden af en sød fyr, og så tør de slet ikke sige noget som helst. Jeg synes, det lyder som om, at du har mod til at kontakte ham, og det er godt gået, at du ikke i stedet trækker dig tilbage og bliver usikker.
Det er svært at sige, hvornår man er for meget. Det handler i høj grad om at fornemme sig frem. Derfor vil jeg råde dig til at være særligt opmærksom på, hvordan han reagerer, når du skriver til ham, snakker til ham og kommer over til ham. Læg fx mærke til, om han svarer i samme søde tone, som du skriver til ham? Skriver han smileys, når du gør? Spørger han dig om noget, eller er det kun dig, der stiller spørgsmål? Fornem også, om han virker glad og interesseret, når I snakker sammen? Hvis I med lethed kan få en samtale op at køre, tror jeg ikke der er fare for, at du er for meget - og det gælder sådan set både på skrift og i virkeligheden. Hvis han derimod tit går et andet sted hen, når du går over til ham, ikke svarer på dine beskeder og ikke virker interesseret i en samtale, kan det måske være tegn på, at du skal holde lidt igen og lade ham komme til dig i en periode.
Du kan måske også høre dine veninder, om de har lagt mærke til nogen tegn på, om du måske er for meget. Nogen gange kan det være svært selv at afgøre sådan noget, og så er det fint at spørge sine veninder til råds. Ens veninder kan være guld værd, når man går og er småforelsket, for man bliver så let i tvivl om selv de allermindste ting.
Jeg håber, du finder ud af det.
Venligst, Matilde