hvorfor ked af det når jeg vidste det?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej. Siden i sommerferien, har jeg været vild med en dreng, han skulle rigtigt have gået en klasse under mig, men hans mor syntes han skulle gå om. Så han går sådan set 2 klasser under mig. Men han opdagede det da han havde taget min venindes mobil, hvor jeg havde skrevet med hende om det. Han læste det... Han havde ikke rigtigt ændret sig efter det, men alligevel. Vi snakkede stadig sammen da vi var vildt gode venner.
Men jeg tror jeg ville have det til mere. Det er også svære når han er yngre. Men da jeg så snakkede med en af hans venner, som jeg også selv var blevet venner med. "Det her må du ikke fortælle (ham jeg er vild med) at jeg har fortalt dig det. Men vi snakkede sammen igår og han syntes du er sød... og Okay? men han vil ikke komme sammen med dig!" Det har ramt mig ret hård, selvom jeg vidste det. Jeg begyndte at ignorere ham, da han gjorde det samme. Vi er stadig venner, men jeg er stadig ked af det der skete. HVad ?? Skal jeg vælge at tro på hvad hans ven sagde? eller ??? Jeg er bare så forvirret og på samme tid nedtrygt selvom jeg vidste at det var sådan.....

Svar:
Hej
Du skriver, at du er vild med en fyr som du er venner med. Jeres fælles ven har fortalt dig, at ham du er vild med ikke vil komme sammen. Selv om du havde på fornemmelsen at det var sådan han hacde det, er det helt forståeligt at du bliver ked af det. Når man har noget på fornemmelsen, er man ikke sikker på man har ret og kan derfor stadig gå rundt med et håb. Det er derfor hårdt at høre når jeres ven siger, at han ikke er interesseret.
Du spørger, om du kan stole på det, når jeres fælles ven fortæller, at ham du er vild med ikke vil komme sammen. Det kan jeg ikke svare på. Men jeg har svært ved at se hvorfor han skulle lyve. Hvis du vil være sikker på om han er vild med dig eller ej, er du nødt til at spørge ham selv.
Det kan være svært at gøre, men sådan får du et endeligt svar. Hvis han ikke vil komme sammen, må du prøve at glemme ham. Fokuser på positive ting om andre fyre, og se om du kan møde en anden.
Venlig hilsen Denise