hvorfor gjorde hun mon det?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus! Jeg er en dreng på 14 år. Jeg har har oplevet noget meget mærkeligt - syns jeg da selv. Der var åbenbart nogen stykker fra klassen der kedede sig i ferien. Der gik i altfald en sms rundt om nogen ville med i biografen. Vi blev 3 piger og 3 drenge. Jeg skulle mødes med en pige ovre hos hende. Så ville vi mødes med endnu to drenge og tage bussen. Ved biografen ville de to sidste piger så dukke op. Da jeg kom op til pigen havde hun shorts og t-shirt og bare tæer. "Ups, jeg har helt glemt tiden" sagde hun. Vi gik ind på hendes værelse og jeg satte mig ned. "Jeg er alså nød til at få noget andet tøj på" sagde pigen. Jeg spurgte om jeg skulle gå ud så længe, men det behøvede jeg ikke. Det tog kun lige et øjeblik sagde hun. Så tog hun sin t-shirt og bh af og gik hen til en kommode. Jeg kunne ikke lade være at kikke. Hendes små bryster vippede og jeg var helt chokeret. Så fandt hun en anden bh og en top og tog dem på. Så fandt hun også nogle jeans i skabet. Hun tog sine shorts og underbukser af og gik hen til kommoden igen. Hun havde verdens dejligste røv. (Jeg har godt nok aldrig set andre piger uden tøj andet end på billeder.) Så fandt hun nogen andre underbukser og vendte sig og gik hen til skabet igen. Hun havde en lillebitte trekant. Så tog hun underbukser og jeans på, børstede hår og fandt en jakke og spurgte om vi skulle gå. Jeg var helt himmelfalden. Hun havde slet ikke set i retning af mig om jeg kiggede eller hvad. Resten af aftenen kunne jeg ikke tænke på andet end hvad jeg havde set. Jeg ved ikke meget om hvad piger tænker men måske Jer på redaktionen kan hjælpe. Jeg kender pigen rigtig godt. Vi har gået i klasse sammen siden børnehaveklasssen og vi legede sammen som små indtil drenge ikke længere legede med piger. Men jeg har aldrig tænkt på hende på den måde. Vi snakker godt sammen og jeg synes hun er sød. Men hvorfor gjorde hun det. Er hun bare overhovedet ikke blufærdig? Sådan er der vist nogen der har det. Jeg har en fætter som jeg et par gange har været på stranden med. Han klæder bare om midt i det hele nede på stranden. Pinligt! Eller ville hun vise, hun stoler på mig? Det kan hun også godt gøre. Jeg ville ALDRIG fortælle nogen, hvad jeg havde set. Undtagen Jer alså. Eller kan hun li at vise sig frem? Eller prøver hun at fortælle mig hun gerne vil være kærester? Jeg er meget forvirret og ville rigtig gerne spørge hende men tør selfølgelig ikke. Faktisk syns jeg, hun er rigtig sød. Og pæn. Kan I svare på spørgsmålene måske? Hilsen Mick

Svar:
Hej Mick..
Hold da fast en oplevelse du fik der :) Jeg kan godt forstå du er lidt forvirret og tænker helt vildt meget over hvad det lige betød.
Og det er faktisk lidt svært at sige og du sætter de helt rigtig spørgsmål op. Hun kan være helt fri for blufærdighed, hun kan vise at hun stoler på dig som ven eller vil hun sige noget mere ved at gøre det.
Jeg kan ikke svare dig på det, men jeg kan fortælle dig, at de fleste piger vil være bevidst om hvad det vil gøre ved en dreng, hvis de smed tøjet og derfor kan det sagtens være hun prøver at fortælle dig noget, eller i hvert fald var nysgerrig på hvordan du ville reagere. Men altså, jeg kan ikke være sikker på det.
Jeg tror jeg ville undesøge det lidt, hvis jeg var dig.:) Prøv at lægge mærke til om hun virker lidt mere interesseret i at være sammen med dig og om hun kigger på dig på den samme måde som altid eller om der er noget andet i hendes øjne.
Det kunne også være en god ide at invitere dig selv over til hende igen, måske kan I bare hygge Jer, se en film, eller måske kan du hente hende igen, hvis I skal i biografen igen. Det kunne også være du skulle skrive et par sommerhilsner over facebook eller sms. Så kan du se om hun igen gør noget som kunne vise, at hun kan lide dig på den måde.
Hvis der er gået et stykke tid og du stadig er usikker, eller hvis du faktisk bliver mere og mere vild med hende, så synes jeg helt sikkert du skal fortælle hende hvordan du har det. Måske venter hun lidt på at du tager det næste skridt.
Så prøv at se tiden lidt an og se om det udvikler sig, eller om du kan finde ud af om hun er lidt vild med dig..
Det kunne jo gå hen og blive en lidt speciel sommer..
Hej igen
Camilla