Hvordan vælger jeg..?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej cyberhus.. Jeg er endt i et dilemma. og ja, det er min egen skyld. men! jeg har skrevet med 2 piger i noget tid (Først forventede jeg ik det blev til noget i virkeligheden). Nu er det så gået hen og blevet sådan halv seriøst hvis det er hvad du vil kalde det. Jeg skal mødes med den ene snart, og også med den anden. Jeg skriver lige nogle fordele osv ved hver en pige.
Den første pige kalder vi vel bare A. Hun er sød og dejlig og jeg kan godt lide at skrive med hende. Jeg tror jeg vil have det godt med hende og hun er på min alder som er et +. jeg kunne godt se mig og hende i et forhold.
Den anden pige er også rigtig sød og dejlig. Vi kan altid skrive om noget, og vi har det tit sjovt. Jeg føler jeg kan lave sjov med hende, ligegyldig hvad og hun tager det bare sjovt og kaster en sjov kommentar igen. Hun er en smuk pige og jeg kunne også se mig selv i forhold med hende. Det eneste minus er at hun er 15. Og det er et - da jeg bliver 18 imens hun er 15. Er det mærkeligt at en på 15 og 18 er sammen? eller er det bare mig.. ( vil gerne have et voksent syn på det) for jeg tror de fleste unge synes det er lidt mærkeligt..
De er begge to nogle vildt dejlige piger men jeg ved ikke hvordan jeg skal vælge og såre den ene.. jeg vil jo ikke såre nogle..
Så her er nogle flere spørgsmål.
Hvor lang tid kan jeg mødes med dem begge før det bliver for meget? (Jeg ville aldrig kunne være utro, eller noget i den stil. Det strider imod de normer jeg er vokset op med.)
Hvordan kan jeg fortælle den ene at det ikke bliver os uden at sige at jeg har noget med en anden? For tydeligvis vil jeg fremstå som en player.. men det er jeg bare overhovedet ikke.. er bare en dreng der kom i et akavet dilemma og nu søger jeg en slutning på det..
Skal jeg bare møde dem begge og se hvem jeg har mest kemi med og kan lide, og så bare give det et forsøg og droppe den anden..?
Grunden til jeg har et dilemma, er bare at jeg tror jeg vil have det pisse godt med begge piger, for de er sku dejlige på hver deres måde. Og jeg er bange for at hvis det går galt med den ene pige så ku det jo have gået pisse godt med den anden... :(
Jeg er så tomhændet af muligheder.. hjælp!

Svar:
Hej du
Dejligt at du har mødt nogle søde piger. Jeg kan godt forstå, at du føler dig fanget i et dilamma, fordi du har noget kørende med dem begge to samme tid. Det er også en situation, som ikke er nem at stå i.
Du formulerer fordele og ulemper ved dem begge to, og jeg kan sagtens fornemme, at det er et svært valg for dig. Begge piger lyder også som nogle søde personer. Du spørger, om aldersforskellen imellem dig og pige B vil være mærkelig. Som mange andre ting, er der delte meninger om det. Der vil være nogle, som synes, at det kan man ikke. Men det behøver slet ikke være en hindring i dit valg, for i sidste ende, så handler det om, hvordan I selv har det. Der findes masser af eksempler på, at folk har holdt sammen til trods for en stor aldersforskel. Det handler meget om personlighed - er det en person, man svinger med, så er alderen ikke nødvendigvis det vigtigste.
I forhold til dine andre spørgsmål, så vil jeg dele dem op, ligesom du har gjort;
Hvor lang tid kan jeg mødes med dem begge, før det bliver for meget?
For mig at se, kan du vælge at gøre det på flere måder; Du kan date begge pigerne og tage en beslutning, når du føler dig klar til det. Du kan også vælge at spille med åbne kort og fortælle begge piger, at der også er en anden inde i billedet. Og du kan vælge den ene eller den anden fra starten og satse på vedkommende. Desværre kan jeg ikke give dig et endelig svar, men anbefale dig at mærke godt efter. Hvilken model vil du have det bedst med? Hvad passer til dig og din personlighed? Måske skal du tage en god ven med på råd.
Hvordan kan jeg fortælle den ene, at det ikke bliver os uden at sge at jeg har noget med en anden?
Her handler det igen om, hvordan du vælger at gøre det. Du kan vælge at spille med åbne kort og sige, at der er en anden. Det er der ikke noget galt med eller forkert ved. Du kan også vælge ikke at sige noget, og det er der heller ikke noget forkert ved. Man kan ikke sige, at der er en af delene, som er mest rigtig eller fair. Men ret ofte ved man måske egentlig godt, hvad man synes bedst om, hvis man bruger lidt tid på at tænke og mærke efter.
Skal jeg bare møde dem begge og se hvem jeg har mest kemi med og kan lide, og så bare give det et forsøg..?
Hvis du, indtil nu, kun har skrevet med pigerne, så kan det være en god hjælp at prøve at mødes med dem begge, for at se, om kemien også er der face to face. Det er nemlig ikke altid, at det er den samme oplevelse på skrift som i virkeligheden. Så det kan være, det er et godt sted at starte - ved at mødes med dem begge et par gange og se det an. Også her kan det være en fordel at vende tingene med en god ven, som kan se tingene fra en anden vinkel.
Med hensyn til, om du vælger forkert, så er der naturligvis en risiko for, at forholdet ikke holder eller kemien bare ikke var der alligevel. Desværre kan man ikke forudse, hvad der kommer til at ske. Jeg kan godt forstå, at du gerne vil kunne have den anden i baghånden, hvis det ikke går. Men på den måde kan det være, du går ind i et forhold med kun et halvt hjerte og hvis noget bliver svært, så kan det være let at give op. For du har jo en backup. På den måde spiller du i virkeligheden stadig på to heste og har ikke helt valgt hende fra. Jeg vil derfor anbefale dig at droppe den anden pige. Måske dukker hun op igen på et andet tidspunkt i dit liv, og så kan du altid tage kontakt til hende igen.
Jeg håber, du finder ud af, hvad der fungerer bedst for dig, og hvem du skal satse på. Det er ikke sikkert, det bliver et let valg, men lyt til dit hjerte. Og, som jeg før har sagt, så tag gerne en ven med på råd. Det kan være en rigtig dejlig ting. Du er også meget velkommen til at logge på vores 1-1chat, hvis du har brug for flere råd og tanker.
Mai