Hvordan spøger man en pige

brevkassespørgsmål

Hvordan spøger man en pige

brevkassespørgsmål af
A
13 år
Oprettet 7 år 5 måneder siden

Hvordan spøger man en pige om vi skal være kærester.

Svar:

Hej med dig

Det er et rigtig godt spørgsmål - jeg tror der er rigtig mange både drenge og piger som før dig har tænkt over, hvordan man spørger på den bedste måde.

Jeg tænker bestemt ikke, at der kun er en måde man kan gøre det på, men derimod rigtig mange forskellige måder, man kan spørge en pige om hun vil være kærester. Jeg tænker, at det måske også kommer lidt an på, hvor godt I kender hinanden i forvejen? Har I fx allerede noget kørende, og ved du at hun også godt kan lide dig, eller er I først i det stadie, hvor I også skal til at lære hinanden bedre at kende. Hvis I stadig ikke kender hinanden lige så godt, som du måske kunne tænke dig, kan du fx starte med at spørge hende, om hun har lyst til, at I skal lave noget sammen en dag. Det behøves ikke at være noget vildt, det kunne være drikke varm kakao, se en film, gå en tur i skoven eller spille et spil, som du godt kan lide eller noget helt andet. Hvis I så sidder og har det hyggeligt sammen, kunne det være, at der opstår et øjeblik hvor det kunne være oplagt at spørge hende om I skal være kærester. Som sagt, tænker jeg at det kan siges på mange forskellige måder. Du kunne fx starte med at give hende et kompliment, og fortælle hende at du er blevet rigtig glad for hende, og at du godt kunne tænke dig at være hendes kæreste.

Du kan også prøve at overveje med dig selv, om det ville føles okay at spørge hende om det ansigt til ansigt, eller det vil være lettere at skrive det til hende. Måske er der nogle der har en holdning til, at det ikke er helt det samme bare at skrive det, men jeg tænker, at det kan være lige så godt, hvis det er den løsning man er mest tryg ved. Så kan du fx bare spørge hende direkte i en besked, men måske det i samme besked, er en god ide at skrive nogle søde ting, fx hvad du særligt værdsætter hos hende. Endnu en mulighed kunne være at skrive et brev, og enten give det til hende, eller læse det højt for hende næste gang i ses.

Jeg forstår godt, hvis du har bekymringer forbundet med at spørge på den rigtige måde, eller måske især omkring hvad den her pige vil svare. Men uanset hvad skal det hele nok gå, så der er ikke andet for end at springe ud i det og håbe på det bedste. Hvis det ikke går som planlagt denne gang, er der en masse andre søde piger derude. Måske det kan være, at der er nogle af dine kammerater, som selv har prøvet at spørge en pige om de skal være kærester, og kan give nogle gode råd med på vejen.

Jeg håber du kunne bruge mit svar, øg ønsker dig held og lykke med kærligheden. Du er altid velkommen til at skrive til os igen her i Cyberhus. Ellers tænker jeg at hjemmesiden der hedder mitassist.dk måske også kunne være brugbar for dig at kende til. Det er en hjemmeside der er særligt henvendt til drenge, og hvor man kan få gode råd om alt mellem himmel og jord. Hvis du har lyst kan du læse mere om hjemmesiden ved at trykke her.

Bedste hilsner

Annika

Annikas billede
Annika har svaret på dette spørgsmål