Hvordan skal jeg spørge
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg har mødt en pige som deg godt kan lig og godt ville komme sammen med hinde men jeg ved ikke om hun kan lig mig hvad kan jeg gøre for at finde ud af det og hvordan kan jeg spørge hinde ?

Svar:
Hej med dig.
Hvor er det dejligt for dig, at du har mødt en sød pige, som du godt kan lide.
Det er altid svært, det her med, hvordan man skal få fortalt pigen, at man godt kan lide hende.
Der er nogle forskellige ting, du kan prøve at gøre, for at finde ud af, om pigen også godt kan lide dig. Her er lidt forskellige muligheder:
1)
Det er altid en god ide, at give pigen mere opmærksomhed. Du kan smile til hende, vinke til hende, sige hej eller måske gå hen og snakke med hende.
Hvis hun smiler tilbage og viser, at hun gerne vil snakke med dig, så er hun måske interesseret.
2)
Hvis du tør, så kan du måske spørge hende, om du må få hendes mobilnummer, så du kan skrive til hende. Hvis hun giver dig nummeret, så betyder det, at hun gerne vil skrive med dig og lære dig at kende.
Hvis du ikke er helt klar endnu, til at gå hen og spørge hende om mobilnummeret, kan du måske få hjælp af en af dine venner, der kan spørge en af hendes veninder, om du kan få nummeret.
3)
Hvis du er lidt mere den romantiske type, kan du også skrive et brev til pigen, hvor du skriver, at du godt kan lide hende og gerne vil lære hende at kende. Brevet kan du aflevere til hende næste gang, I ses. Det kan være en god ide at skrive dit navn og mobilnummer i brevet, så pigen ved, hvor hun kan få fat i dig henne.
4)
En anden mulighed er også, at spørge pigen, om hun vil lave noget sammen en dag. I kan måske gå en tur, tage på café, på museum eller måske bare lave lektier sammen.
Du skal dog huske på, at der altid er en chance for, at hun ikke har lyst eller gider. Det er du så nødt til at respektere, selvom det kan gøre ondt at blive afvist.
Selvom du er forelsket i hende, så betyder det ikke, at hun også er forelsket i dig. Man vælger jo nemlig ikke selv, hvem det er man skal være forelsket i.
Men hvis hun gerne vil lære dig at kende, så kan det ske at hun med tiden også bliver forelsket i dig.
Jeg håber, at du snart får snakket eller skrevet med hende her pigen, så du kan finde ud af, om hun også kan lide dig.
Ha det godt.
Venlig hilsen Mette