Hvordan skal jeg spørge hende?!

brevkassespørgsmål

Hvordan skal jeg spørge hende?!

brevkassespørgsmål af
Kristian
16 år
Oprettet 7 år 5 måneder siden

Hej CH.

Jeg har nu haft noget med en pige i lidt over en uge, og vi er rigtig glade for hinanden (det skal siges at vi ikke er kæreste, men vi har noget). Så her for et par dage siden fik jeg en af mine venner til at spørge hende om hun går og venter på at jeg spørger hende om vi skal være kærester, og det gør hun. Men jeg ved overhovedet ikke hvordan jeg skal spørge om det...

Tak på forhånd

Svar:

Hej med dig,

Hvor er det dejligt at høre, at du har noget med en pige, som du er glad for. Jeg kan godt forstå du er i tvivl om hvordan du skal spørge hende. Det er et meget svært spørgsmål at stille, fordi man har noget på spil. Sådan tror jeg at alle der skal stille det spørgsmål har det. Jeg synes dog det var rigtig smart at få din ven til at spørge hende om hun gik og ventede på det, for det giver dig jo lidt ro i forhold til hvad hun tænker om jer og hvordan hun har det med dig. Det kan måske gøre det lidt nemmere at tage sig mod til at få hende spurgt?

I forhold til hvordan du kan spørge hende, så tænker jeg der er flere forskellige muligheder, alt efter hvad du har mod på og lyst til:

1) Du kan vælge at spørge hende direkte næste gang I er sammen bare jer to. Det er nok den mulighed der kræver mest mod, fordi man skal spørge om det ansigt til ansigt. Men det er samtidig den sejeste måde, hvis du spørger mig, og jeg tror hun ville blive rigtig glad hvis du valgte at spørge hende direkte. Det lyder til, at hun går og venter på at I skal blive kærester, så mon ikke hun vil blive glad for at du spørger hende? :-)

2) Du kan også vælge at skrive med hende om hvad det egentlig er der sker mellem jer to og så derigennem få aftalt /spurgt hende om I skal være kærester. Med denne her mulighed er du lidt mere "beskyttet" fordi I ikke snakker om det ansigt til ansigt, men man risikerer også lettere at misforstå hinanden eller gøre det akavet mellem jer når I så ses igen. Det kommer jo lidt an på hvordan I plejer at skrive sammen.

3) Du kan også vælge at spørge hende lidt mere indirekte når I er sammen. Måske kan du finde en måde at komme ind på emnet på, og så derigennem kan I snakke om det. Denne her mulighed kan dog godt risikere at ende i, at I ikke får spurgt hinanden og at det bare ligger mellem linjerne. Det kan derfor være svært at vide sig sikker hvis man gør det på den her måde.

4) Du kan vælge at "udnytte" at dig og din ven har spurgt hende i forvejen. Du kan for eksempel fortælle hende at din ven har fortalt dig, at hun har sagt at hun går og venter på at du spørger hende - om det er rigtigt? Denne her mulighed åbner op for at du kan fortælle hende at du synes hun er sød og at du gerne vil være kærester med hende, men den åbner samtidig også op for at hun måske bliver flov over at hun har sagt sådan til din ven og dermed føler at hun bliver stillet i en lidt ubehagelig situation. Derfor kræver denne her mulighed at man kan pjatte lidt med hinanden og sige det med et glimt i øjet, så hun hele tiden ved, at du synes det er dejligt, at hun svarede hvad hun gjorde og at du har tænkt dig at spørge hende lige om lidt.

5) Du kan selvfølgelig også vælge at vente på at hun spørger dig, men jeg synes det lyder til at I begge kan gå og vente i lang tid så, og det er der måske ikke så meget grund til hvis I begge ønsker at blive kærester.

Hvis du stadig i lidt i tvivl om hvad du skal gøre, kan det nogle gange hjælpe at snakke med en god ven eller måske med en voksen rådgiver om det her på cyberhus? Det skal du i hvert fald være meget velkommen til. Det kan være svært at beslutte sig hvis man har mange tanker, der gør det hele lidt forvirrende. Så kan det være rart at høre andres perspektiv og gode råd. Du kan finde chatten her.

Jeg håber du kan bruge mit svar og så vil jeg ønske dig alt mulig held og lykke med at få hende spurgt!

De bedste hilsner,

Astrid

Astrids billede
Astrid har svaret på dette spørgsmål