Hvordan skal jeg spørge hende
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
I har sikkert hørt det før, men der er den her pige og jeg ville ikke være bange for at spørge hende, hvis det ikke var fordi, jeg kunne blive til grin i hele klassen. Er der en måde, hvorpå jeg ikke bliver til grin? udover hvis hun svarer ja. Eller i det mindste hvordan skal jeg finde modet?

Svar:
Hej med dig!
Først, så vil jeg sige til dig, at jeg synes det er dejligt for dig, at du er glad for en pige og rigtig gerne vil lære hende bedre at kende.
Du skriver, at du gerne vil spørge hende. Jeg er lidt i tvivl om, du mener spørge om I skal være kærester eller ses efter skole. Ligegyldigt, hvad du vil spørge hende om, så har jeg på fornemmelsen, at du synes hun er rigtig sød og gerne vil se mere til hende udover i skolen. Det er også helt naturligt at være bange for at pigen ikke vil det samme som en selv. Det kan føles, som om der er meget på spil, hvis nu man bliver afvist. Ikke mindst hvis resten af klassen finder ud af det.
Prøv at tænk på at alle de andre går med helt de samme tanker som dig. Det kan godt være det ikke er den samme pige de vil spørge ud, men når man har følelser i spil er man altid usikker og nervøs. Det ville de andre i din klasse også være. Hvis du finder modet til at spørge hende, så er det virkelig sejt gået. Hvis nogle driller dig bagefter eller kommenterer på det, så tænk på hvor sej du var overhovedet at turde spørge eller skrive til hende. Det skal der virkelig meget mod til og det ved dine klassekammerater også. I virkeligheden er de nok bare misundelig på dig, for at have modet.
Men nu til, hvordan du finder modet. Hvis du har facebook eller kan få fat på hendes nummer kunne du sende hende en besked måske? Det kan være lettere end at spørge hende efter skole. Du kunne måske skrive en kort besked til at starte med og se om hun svarer dig. Du kan spørge om hverdags ting og fritidsinteresser og senere kan du måske høre hende om hun vil ses efter skole.
Held og lykke med det!
Mvh Miriam