hvordan skal jeg sige det til hende uden at såre hende?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej. :) jeg skal starte i 7. efter sommerferien og vi skal har en ny pige i klassen. som vi har fået besøg af i uge 20 eller sådan noget. og så stod hun bare fuldstændigt på mig den dag. og jeg smilte så tilbage og sådan. og så da jeg kommer hjem ser jeg hun har ansøgt mig på facebook. så begynder hun at skrive til mig og sådan noget. og inden hun skulle komme på besøg i klassen fik vi afvide at hun var blevet drillet meget. og at hun ikke havde så meget selvtillid. men så skrev jeg lidt frem og tilbage med hende og sådan. og jeg synes overhovedet ikke godt om hende. kun som veninde. hun skrev at hun er forelsket i mig.. og jeg aner ikk hvad jeg skal sige til hende. jeg gider ikke såre hende med at sige "nej, du ikke min type'' eller sådan noget. hvad skal jeg gørE????????????????!!! :(

Svar:
Kære 14årige
Tusind tak for dit brev. Det er rigtig flot, at du tager dig tid til at finde en god måde at svare den nye pige i din klasse på. Jeg er ret sikker på, at hun er heldig at få dig som ven. Så selvom hun måske bliver ked af det i en periode, over at du ikke er vild med hende, kan hun stadig få noget godt ud af at kende dig.
Det er ingen anden udvej end at være ærlig, og sige til hende, at du ikke er vild med hende. Hvis du kan sige noget pænt til hende på samme tid, vil det være godt. For eksempel hvis hun har flotte øjne eller er sjov, kan du fortælle det til hende, og skrive at du tror, at hun vil møde mange andre søde drenge, der vil kunne lide hende. Sidst kan du selvfølgelig også nævne, at du gerne vil være hendes ven og hjælpe hende til at få det godt i den nye klasse.
Der ud over er det en god ide, hvis du ikke fortæller dine klassekammerater om hendes følelser for dig.
Hilsner fra Julie