Hvordan skal jeg opsøge hende?
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Jeg har fundet en sød pige på min skole(gymnasiet) som jeg desværre ikke kender.
Jeg har ingen timer med hende, ingen fællesvenner og hun går i overgangen under min.
Jeg fandt igennem en ven ud af at hun blogger, og ved at læse noget af det hun af og til skriver
er jeg kun blevet mere vild med hende. Hun virker bare lige som min type, på den måde hun tænker og lever.
Jeg er meget til musik, retro tøj, malerier osv. Og det er hun ligeledes. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal opsøge hende
uden at fremstå som en stalker eller freak. Jeg har ingen naturlige veje at gå såsom fællesvenner, timer eller klubber.
Vi har haft skolefester, men alle er altid rigtigt fulde og skolen er på over 1000 elever så har ikke en gang set hende der.
Ser hende kun i skolen nogle gange. Jeg har det dårligt med bare at gå på sommerferie og ikke se hende igen eftersom at jeg bliver færdig nu her.
Har igennem bloggen fundet ud af at hun er biseksuel, men det er ikke rigtigt noget der ændrer på noget i mit hovede. Det store problem er at skabe
kontakt på grundlag af ingenting uden at virke som en stalker, creep eller hvad man ellers kalder det...

Svar:
Hej med dig :-)
Dejligt du har fundet en sød pige, som måske kunne være noget for dig :-) Jeg kan dog godt forstå, at du synes det er lidt svært at komme i kontakt med hende, når I ikke har samme omgangskreds.
Der er umiddelbart ikke så meget andet at gøre, end at springe ud i det. Spørgsmålet er jo så bare, på hvilken måde. Hvis I snart har en gymnasiefest kunne du jo søge lidt mere intensivt efter hende, og se om du kan falde i snak med hende. Hvis dette ikke lyder som noget, ser jeg to andre muligheder. Enten at gå hen til hende i skolen (helst når hun er alene), og snakke med hende eller skrive til hende fx på Facebook. For ikke at virke som en 'creep', synes jeg umiddelbart du skal være ret ærlig overfor hende. Skriv/sig til hende, at du har set hende på skolen (og evt. at du er faldet over hendes blog), og at du synes hun ser helt vildt sød ud og virker rigtig sød, og at du simpelthen var nødt til at skrive/sige det til hende inden du var færdig på skolen. Umiddelbart synes jeg det virker som en sød og ligetil måde at sige det på. Hun ved jo ikke hvor meget du har læst hendes blog og hvor meget du ved om hende :-) Keep it simple. Jeg tror, at mange piger først vil synes det virker som for meget hvis du begynder at skrive alt for mange tillægsord til hende og skrive en laaang besked. Ellers tror jeg faktisk bare at hun bliver rigtig glad og smigret :-)
Du har ikke noget at miste. Har hun en kæreste eller er hun ikke interesseret, har du med garanti gjort hende glad, og derudover får du også ro fra at tænke over hvad det kunne være ført til. Men hvorfor skulle hun ikke være interesseret i at lære dig bedre at kende :-)
Held og lykke med det!
Mange hilsner
Christina.