Hvordan skal jeg hjælpe

brevkassespørgsmål

Hvordan skal jeg hjælpe

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Jeg er en pige der virkelig ikke er bange for at sige hvad jeg mener og er heller ikke bange for at være anderledes. Ifølge mig er der ikke noget

der hedder alle de andre og jeg er 100% ligeglad med hvad andre tænker om mig. Men problemet er at jeg ved at der er mange der ikke har det på

samme måde og jeg kunne godt tænke mig at hjælpe dem med at sige at alle er perfekte og det kun er godt at være sig selv. Men hvordan hjælper

 jeg på den bedste måde? Please hjælp og på forhånd tak (-:

Svar:

Hej med dig!

Jeg synes det lyder rigtig godt og sejt, at du tør være dig selv og stå ved hvem du er! Det er faktisk rigtig svært og kræver en del mod! Hvor er det fedt at du gerne vil hjælpe andre!

Jeg tror der er mange der ikke står ved hvem de er, fordi de måske ikke ved hvem de er endnu. Der er mange mennesker, der ikke hviler i dem selv, fordi de er igang med at finde ud af hvem de er, hvad de står for og hvad de vil i livet. Derfor kan det være svært at hjælpe dem, fordi det er noget de skal igennem inden de kommer der til hvor du er nu.

Men der er også dem, der bare ikke har modet, ganske enkelt ikke tør, være dem selv og sige hvad de mener, fordi de går meget op i hvad andre tænker om dem. Dem tror jeg godt du kan inspirere og hjælpe!

Der er mange måder at hjælpe på:
En af måderne er ved at turde være sig selv. Det gør du allerede. Ved at vise dem at det kan man sagtens uden at der sker noget, og derigennem være en de kan se op til, viser du dem at det er en mulighed.
En anden måde er at fortælle dem det direkte. Måske har du veninder eller venner, som du tænker gerne vil sige deres mening, men som du tror ikke helt har modet endnu. Måske fortæl dem om dine tanker om det at være sig selv og sige sin mening. At det er helt i orden og modigt. Det kan være de har brug for at vide at du støtter dem i det?
En tredje mulighed er, at du starter din egen ungeblog om emnet. Her på cyberhus.dk kan man få sin egen blog. På den måde kan du få sagt det du har på hjerte til en masse børn og unge. Hvis du tænker det kunne være spændende, så kan du kigge på siden her. Der står en masse om kravene for at blive ungeblogger og hvad det indebærer.

Det kan dog være en god ide at overveje og være klar på, at nogle børn og unge måske er uenige med dig i at man skal sige sin mening altid. Det er ikke alle der mener det samme og derfor skal du gøre op med dig selv om du har det okay med at der måske er nogle der er uenige med dig? Det lyder dog til i dit brev, at du er 100% okay med det.

Jeg vil ønske dig alt det bedste!

Med venlig hilsen Astrid

Astrids billede
Astrid har svaret på dette spørgsmål