hvordan score jeg pigen fra klassen
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej!
jeg er vild med en pige. hun ved det måske godt allerede men jeg ved ikke om hun er vil med mig. jeg tør heller aldrig
snakke med hende i skolen fordi at jeg er meget genert, og ved ikke om hun kan lide mig.
jeg har prøvet at skype med hende en gang men der var også andre med på samtalen. jeg tør ikke hvor det kun er mig og hende, fordi
at jeg aldrig ved hvad jeg skal sige.
jeg håber at i kan hjælpe mig med at se om hun er vild med mig og hvad jeg skal gøre hvis hun er.

Svar:
Hej med dig,
Hvor er det dejligt at høre at du er vild med en pige. Det er en dejlig følelse at være vild med en anden, selvom det også godt kan være svært, fordi man ikke ved om hun også kan lide en tilbage. Det er helt normalt at være nervøs og genert når man er vild med en pige. Det tror jeg de fleste er i den situation. Jeg synes dog det er rigtig sejt at du har prøvet at skype med hende, også selvom det ikke kun var jer to. Når man har andre venner med kan det være nemmere at få startet en samtale og måske når I vænner jer til det, bliver det også nemmere at snakke bare jer to.
Du spørger i dit brev hvordan man kan se om hun er vild med dig. Det kan jeg godt forstå du spørger om. Det kan være rigtig svært at vide. Der findes mange forskellige signaler på om en pige er vild med en. Nogle er tydelige og andre mere skjulte. Jeg kender jo ikke hende pigen, så kan ikke fortælle dig om jeg tror hun er vild med dig eller ej, men jeg kan fortælle dig hvilke signaler som jeg har hørt andre piger har brugt for at signalere til en dreng at de er vilde med ham. Nogle signaler kan være: hun smiler når hun ser dig, kigger måske lidt ekstra på dig, hun prøver måske at lave ting hvor I kan være sammen, fx. er med til fodbold i frikvarteret hvis du også spiller det, hun bliver måske lidt genert når I er tæt på hinanden. Måske kan du genkende noget af det? Hvis ikke du kan betyder det ikke nødvendigvis at hun ikke er vild med dig, så har hun måske bare mere skjulte signaler. En god måde at "tjekke" nogle af disse signaler er selvfølgelig at snakke med hende og på den måde lære hende bedre at kende. Når man er meget genert kan det være rarest at starte med at skrive sammen i stedet for at tale sammen ansigt til ansigt. Jeg ved ikke om I har mulighed for det? Måske har du hendes mobilnummer eller måske hendes mail? Eller også kan du måske arrangere at I kan være sammen, sammen med nogle andre af jeres venner. I starten kan det som sagt være fint at have nogle med så man undgår at der skulle komme den der pinlige tavshed.
Den eneste måde at blive helt sikker på om en pige er vild med en er at spørge hende. Det er en svær opgave, der kræver meget mod. Måske tænker du lige nu at det er helt utænkeligt at du vil spørge hende om det, men måske med tiden hvis I lærer hinanden lidt bedre at kende og du bliver lidt mere tryg ved at snakke med hende alene.
Jeg håber du kan bruge mit svar og så vil jeg ønske dig held og lykke!
De bedste hilsner,
Astrid