Hvordan overbeviser jeg hende?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus. :-)
Jeg er forelsket i en pige, og jeg spurgte hende for ca. 3 måneder siden. Men hun svarede, at hun sagde at hun er bange for at hvis vi slog op, ville det gå ud over venskabet. Jeg skrev så med hende om aftenen den dag, hvor jeg skrev "Hvem siger at det ødelægger ens venskab, hvis man slår op?" Hun svarede så "Jeg er bare overbevist om at det vil ødelægge vores venskab, hvis det skete" Men hvordan får jeg hende overbevist om at man godt kan være venner efter man har slået op (hvis det sker)?

Svar:
Hej med dig
Jeg forstår godt det kan være svært, at være vild med en pige, som selv er lidt mere tilbageholdende ift. kærestespørgsmålet. Jeg vil derfor forsøge at give dig nogle råd til hvad du kan gøre.
Det lyder til at I har et godt venskab, som I begge sætter pris på. En venskab kan være en god start på et forhold, fordi man her allerede kender hinanden og derfor ikke starter helt fra bunden med at lære hinanden at kende. Men det kan også godt vække nogle bekymringer om hvad, der sker i fremtiden, hvis det ikke går at være kærester, netop som din veninde giver udtryk for.
Som du skriver har I allerede snakket lidt om hvad, der vil ske hvis I blev kærester og derefter slog op. Det tror jeg faktisk er en rigtig god ide at gøre, fordi det virker til, at det er det som skræmmer din veninde lidt. Derudover er I begge to unge, så det kan også være din veninde synes at alt det med at have en kæreste kan være lidt skræmmende, fordi det kan være helt nyt for hende. Men hvis du også ser hende som en rigtig god veninde, kan du prøve at fortælle hende, at du er rigtig glad for jeres venskab og ønsker at bevare det, selv hvis I blev kærester og slog op. Det er ikke sikkert hun er klar til at være kærester derefter, da det lyder til, at hun måske har brug for god tid til at gå at overveje tingene, selvom det kan være lidt træls for dig at høre. Derfor tror jeg, det kan være en god ide for dig at forberede dig på at være tålmodig ift. at vække hendes interesse for at I skal være kærester. Det kan sagtens være det kræver, at I fortsætter som venner i længere tid. Det er svært at sige, fordi du jo ikke kan styre hvordan din veninde har det. Det du kan prøve er, at fortælle hende hvordan du har det og så forsøge at være så forstående og tålmodig som muligt over for hende. På den måde får du fortalt hende hvordan du har det, og hun får den nødvendige tid som hun har behov for.
De bedste hilsner Maria