Hvordan kommer man videre?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Cyberhus. Jeg skriver til jer, for at spørge om I har nogle ideer til, hvordan man kan komme over en fyr, man er vred på, men stadig elsker. Jeg har flirtet med denne her dreng i omkring et år, og da han kom hjem fra sit efterskoleår blev vi kærester. Vi skulle starte på samme gymnasium, hvilket jeg i starten var ret glad for, men så gik alt bare ned af bakke. Vi snakkede nærmest aldrig sammen, og jeg følte at han ignorerede mig ret meget. Da jeg så ville snakke med ham om det, inviterede han en ven med, så jeg ikke turde gøre det. Jeg snakkede så med min veninde om hele situationen, og hun kunne slet ikke få det til at hænge sammen, da hun havde set os kysse til en festival. En festival jeg ikke var med til. Det hele giver bedre mening nu, men føler mig bar utrolig dum og naiv, når han har gået i over en måned efter festivalen uden at fortælle mig at han har kysset med en anden end mig. Jeg ser ham dagligt rundt omkring på gangene, og vi har også ret mange fællesvenner, så jeg kan ikke bare lade som om han ikke findes, men har I et forslag til, hvordan jeg kan komme videre? Jeg får en ubehagelig følelse af skyld, sorg og vrede når jeg ser ham, hvilket ødelægger mit ellers glade humør. På forhånd tak:)

Svar:
Hej med dig :)
Tak for dit indlæg. Det er ofte svært med kærligheden - især når noget ikke går som man ønsker og håber det skal gå. Har du snakket lidt med fyren om det og har I fået 'taget afsked' ellers var det måske en ide for at du kan komme lidt videre? Han har såret dig ved at ignorere dig og kysse med en anden bag din ryg og det er klart at det gør dig både vred og trist. Det tager tid at komme over det og det kan gøre ondt inden i og man kan føle det hele er forkert og uretfærdigt, men det bliver bedre når det er mere på afstand.
Du skriver at du er vred på ham, men at du stadig elsker ham, men samtidig skriver du at det ødelægger dit humør når du ser ham. Jeg tænker at hvis du elsker ham, så ville du nok nærmere få sommerfugle i maven når du så ham og ikke føle skyld, sorg og vrede. (Hvordan kan det være at du føler skyld?)
Jeg er sikker på at du vil få det bedre og bedre som dagene går. Han skal ikke have lov til at ødelægge dit gode humør, brug i stedet din energi på vennerne og sjove og hyggelige ting og så snak evt. med dem om hvordan du har det, så de kan støtte dig når du er ked af det og/eller vred på ham.
De bedste hilsner
/ Trine