hvordan kommer man videre
brevkassespørgsmål af
Felina
13 år
hey cyberhus
jeg skriver ind til jer fordi at jeg er forelsket i en dreng som jeg ikke helt har lyst til at være forelsket i for ved det aldrig bliver os. Han er en af drengene i min klasse og syntes han er mega sød og lækker og elsker hans personlighed, men ved bare det ikke skal være os. Hvordan kommer jeg over ham og den forelskelse hurtigst mugligt, har selv ikke lyst til at komme mig over ham men inderst inde ved jeg at det er det rigtige og at det bare ikke skal være os. Har i nogle gode råd til hvordan jeg kan komme videre, håber i kan hjælpe mig.
kh Felina

Svar:
Hej du,
Jeg kan godt forstå, at det må være svært for dig at stå i denne situation. Det må nemlig være hårdt at komme over følelserne for en person man skal se næsten hver dag.
Jeg tror det første skridt er at overbevise sig selv om, at det umuligt kan være jer to lige nu og at det er okay - og så holde fast ved denne tro. Det virker for mig som om at du har klaret dette meget godt allerede.
Det næste jeg tænker er: tid. Da du ikke har muligheden for at få så meget afstand til ham, tror jeg at du har brug for er tid til at komme over ham. Dette må du give dig selv plads til og vide, at det er okay at det tager den tid som det nu gør.
I mellemtiden kan du måske kaste dig over nogle nye aktiviteter eller hobbyer i din fritid, hvor du har mulighed for at møde nye mennesker og få nogle andre ting at tænke på. Eller brug måske lidt mere tid sammen med dine venner? Overvej også om du måske kan snakke med din mor eller en veninde du stoler på om dette, sådan at hun måske kan støtte dig i processen? Det tænker jeg kunne være en stor hjælp for dig, så du ikke sidder alene med det.
Det vigtigste, tænker jeg, er at have tålmodighed med dig selv. Og igen, husk at det er okay hvis det ikke går så hurtigt som du gerne ville ønske :)
Jeg håber du kunne bruge mine råd. Held og lykke!
Vh,
Joni