Hvordan gør jeg det?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej, jeg er en dreng på 15år, det er omkring de 2år siden at alle klasserne på mit trin blev blandet sammen pga. for lidt elever. Der er den her pige jeg kom i klasse med, jeg kendte hende men havde aldrig talt med hende før. Nu efter lidt tid og jeg har "lært" hende lidt bedre kende er jeg faldet virkelig meget for hende (og det skal lige siges jeg ikke har haft en kæreste før). men det er desværre stadig sådan at jeg ikke snakker så meget med hende, jo altså det normale fjol mellem kammerater i klassen men ellers ikke så meget. Jeg er begyndt at skrive lidt til hende på Facebook, men har ikke fået taget mig sammen til at få hendes nummer endnu (men tro mig det vil jeg), jeg bliver lidt nervøs når hun er tæt på, men på samme tid bliver jeg glad når jeg ser hende. men tror mest hun ser mig som en ven lige nu. jeg ved ikke om jeg skal få hendes nummer i det "virkelige liv" eller over chat. hvad gør bedst indtryk. men nok om det, hvordan kan jeg få mere tid med hende, hun går rundt med sine veninder hele tiden, og da jeg ikke kender hende så godt kan jeg ikke bare (føler jeg) spørge om hun har lyst til at snakke alene efter skole, eller hvor det nu skulle være. jeg ved at jeg ikke skal gå for hurtigt frem da jeg jo nok sandsynligvis vil skræmme hende væk. men, hvordan skal jeg starte ud, kan jo ikke ligefrem flirte med hende og kalde hende søde smukke osv. har skrevet med hende et par gange så det ville nok være for hurtigt. men hvordan kan jeg finde ud af om hun har følelser for mig, for hun er virkelig det eneste jeg tænker på. jeg har været forelsket i en anden pige en gang før. men blev helt ødelagt, da jeg troede hun havde følelser for mig og hun så fik en anden. det har jeg lagt bag mig og er kommet godt videre. men den her gang føler jeg virkelig jeg har en chance, jeg føler vi er på samme niveau hvis det kan siges sådan. jeg ved jeg må tage initiativ hvis det skal lykkeds men, jeg er virkelig på dybt vand, hvordan kan jeg være mere rolig omkring hende, for jeg vil hende virkelig det bedste. og hvordan kan jeg få hendes opmærksomhed som noget andet end en ven. så de spørgsmål jeg har er: Hvordan kan jeg starte godt ud og begynde at tale mere med hende. og den føre jo på en måde det nervøse med sig i den forstand, jo bedre jeg kender hende jo mere rolig er jeg. hvordan får jeg hende til at se mig som noget andet end en ven, jeg kigger på hende i timerne og smiler til hende når hun ser tilbage på mig, men der er jeg uheldig at jeg smiler til mange mennesker omkring mig. Hvornår er det okay at flirte med hende, vil ikke have hun tror jeg er desperat. Hvordan "scorer" jeg hende Håber virkelig jeg kan få nogle svar for jeg er virkelig vild med hende og ved ikke hvor jeg skal starte. Mange tak på forhånd,

Svar:
Hej med dig
Det er rigtig godt, du skriver til Cyberhus og deler dine tanker med os. Jeg kan godt forstå, du synes, det er svært at tage kontakt til en pige, du er faldet for, specielt når du er blever skuffet før. Jeg vil prøve at svare på dine spørgsmål, så godt jeg kan.
Dit første spørgsmål er, hvordan du starter godt og og kan begynde at snakke med hende. Det sværeste er altid starten og der er ikke et svar på det, som altid virker. Som du selv skriver, så handler det om at tage initiativ og have mod til at snakkke med hende. Det er svært at komme i kontakt med hende, hvis hun altid er sammen med sine veninder i skolen, derfor er det bedste måske at skrive mere med hende på Facebook.
Som jeg forstår på det, du skriver, vil du gerne have hendes nummer og det vil jeg mene, du godt kan bede hende om, hvis du chatter med hende på Facebook. Det kan være, du skal vente, til du har skrevet lidt mere med hende. Når du har fået hendes nummer, kan I måske skrive lidt mere sammen og så begynder hun måske også at fornemme, at du godt kan lide hende.
Der findes forskellige måder at flirte med en pige og jeg synes det er en god måde du gør det på nu. Du kigger på hende og smiler, prøv at blive ved med det og hvis du kigger lige det sekund ekstra ind i hendes øjne, kan det være en dejlig flirt. Og så kan du sagtens vente lidt med den anden slags flirt, det med at sige søde ting og den slags, men du skal heller ikke vente for lang tid. Flirt, når du føler, det er passende. Det kan kun du vide.
Du skriver, at du gerne vil score hende og spørger, hvordan du gør det. Hvis du begynder at skrive lidt mere med hende, får hendes nummer, flirter lidt og til sidst aftaler at mødes, så er du allerede godt på vej til at score hende. Efter du har skrevet med hende et stykke tid, og hvis hun også virker interesseret i dig, så kan du jo spørge hende, om hun vil med ud og gå en tur efter skole, eller I kan tage i biografen eller hvad I nu har mulighed for at lave sammen.
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke.
Hilsen Jane