Hvordan gør man det "rigtigt"?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. Er en pige på 14 år.. Har gået og spekuleret på noget på det seneste.. Altså det med at kysse drenge.. Er lidt nervøs for mit første "rigtige" kys. Altså man har jo selvfølgelig haft de der kærester i de små klasser. Men der var det jo bare "for sjov" når man kyssede. Nu kan jeg godt mærke at det bliver lidt mere alvorligt. Især fordi jeg har flirtet rimelig meget med den her mega lækre dreng på det seneste. Jeg mener, virkelig. Kan næsten ikke engang holde øjenkontakt med ham, for han er virkelig bare lækker altså. Men hvis nu.. At det der "romantiske" øjeblik skulle komme, hvor vi så endte med at kysse.. Så er jeg bare mega bange for at jeg på en eller anden måde gør det forkert.. Altså at jeg kysser mega dårligt.. Er der en speciel god måde man kan kysse på? En god taktik måske? Fordi jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal gøre når nu det er "alvorligt"..

Svar:
Hej med dig :-)
At skulle til at kysse med drenge, kan være et stort skridt, fordi man jo gerne vil have, at det skal være en god oplevelse. Jeg kan godt forstå, at du er lidt nervøs ved tanken.
Alle mennesker kysser forskelligt, og derfor er det meget svært at sætte en "taktik" op for hvordan man skal kysse. Nogle kan lide det blødt, nogle kan lide det vådt, nogle kan lide det hårdt. Derfor kan det måske være en god idé at kigge på, hvad folk generelt ikke så godt kan lide ved kys. De ting jeg primært har hørt gå igen er, at folk ikke kan lide når kyssene er alt for våde - altså når der kommer for meget spyt med i kysset, eller at der bliver brugt for meget tunge - hvor tungen bliver stukket for langt ind i partnerens mund eller bevæger sig for voldsomt inde i partnerens mund.
Det kan være en god idé at mærke efter hvordan ens partner kysser. Mennesker kysser ofte som de gerne selv vil kysses. Prøv og følg hans rytmer og bevægelser, og start evt. lidt blidt og forsigtigt ud, og hæv så "tempoet", hvis det bliver mere intenst, og hvis din kysse-partner gør det.
Derudover findes der mange kysseguides - bl.a. på youtube, hvor du evt. kan kigge.
Mange hilsner
Christina.