Hvordan finder jeg ud af det?

brevkassespørgsmål

Hvordan finder jeg ud af det?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hejsa! Super god hjemmeside i har, det skal i have ros for! Jeg er en 13 årig dreng som er faldet for den her pige... den har i vidst hørt før, hva? Nå, men altså jeg ved jo så ikke om hun kan lide mig, og det er virkelig frustrerende for mig. Jeg går i klasse med hende, har skrevet med hende et par gange på Facebook og har hendes nummer og sådan. Vi chatter ret godt sammen, og da jeg i klassen sidder lige bag hende, trækker hun sommetider min stol over til hende, og snakker med mig...men... er jeg bare en ven for hende, driller hun mig, eller er der noget mere? Det skal så siges at hun er ret så lækker(og meget sød), og jeg vil da selv sige at jeg ikke er helt uheldig med mit udseende osv. Har flere gange tænkt på at spørge hende, om hun da kan lide mig, men HVORDAN skal jeg gøre det? Selv nu hvis hun ikke kan lide mig, og fortæller det til alle sine veninder - jeg ville simpelthen dø. Nu er jeg jo en ret så genert type lige når det kommer til hende, og det er oftest hende som tager initiativet til at snakke, ellers kan jeg normalt godt med piger, og de synes da som regelt, at jeg er sjov osv. Men igen.... Hvad skal jeg gøre? Skal jeg spørge hende, om hun vil snakke efter skole? Gå en tur? Eller bare direkte om hun kan lide mig? Og hvad nu hvis det blev spredt i hele klassen? Der er jo også det, at jeg i skoletiden bliver ret tændt af hende... dvs. i bukserne. Jeg har jo også læst mange af jeres svar herinde som fx: "Spørg hende om hun vil med ud at gå en tur"/"Spørg hende om i skal lave en aftale en dag sammen" eller "Bare sig det direkte til hende, og se om hun føler det samme". Men jeg kan altså bare ikke tage mig sammen til det, og igen, det ville være endnu mere pinligt hvis hun sagde nej, og det blev spredt i hele klassen - jeg ville jo være til grin. Giv et hurtigt svar, please! Hilsen Mig

Svar:

Hejsa!

Tak skal du have, det er vi rigtig glade for, at du synes :)

Det lyder jo bare dejligt, at du er faldet for den her søde pige i din klasse og ja du er bestemt ikke den eneste herinde, som synes det med kærligheden kan være svært. Det er helt naturligt, at det tager tid at samle mod til at springe ud i det og få spurgt hende, om hun også kan lide dig.

Jeg kan se, at du har taget nogle råd til dig fra andre svar, hvilket jeg synes er super godt. Jeg fornemmer, at du har godt styr på de forskellige muligheder men at de ikke rigtig hjælper dig lige nu. Og det er helt ok. Jeg tænker, at det kunne være godt for dig at få kigget lidt på dine bekymringer først, så de ikke behøver at fylde så meget hos dig.

Ud fra det du skriver, kan jeg godt se, at dit fokus er på alt det, der kan gå galt - at det vil være pinligt hvis hun siger nej, at veninderne får det af vide, at det bliver spredt ud over klassen og at du bliver til grin. Det er skræk scenariet og jeg kan sagtens forstå dig, det ville bestemt ikke være rart.

MEN... Det kan ligeså godt være at det faktisk ville gå godt!!! Du skriver, at I har skrevet sammen på Facebook nogle gange, du har hendes nummer og I chatter godt sammen. Du fortæller også, at hun sommetider trækker din stol over til hende, så I kan snakke sammen og som oftest tager initiativ til at snakke. Det er da rigtig positivt, synes jeg. Jeg skal ikke kunne sige om hun ser dig som en ven eller om der er mere i det, men jeg synes i hvert fald, at det virker som om, hun rigtig godt kan lide dig.

Hvis det skulle ske at hun siger nej, så synes jeg du skal være stolt af dig selv alligevel. Jeg synes det er super sejt at turde vove sig derud, hvor man tager chancen og spørger eller selv fortæller, hvad man føler for personen.

Det kan også være hun har det ligesom dig og heller ikke lige tør at tage hul på det?! Og så ville hun nok blive rigtig glad, hvis du fortæller hende, at du er vild med hende. Nu nævner du at I chatter godt sammen, så du kunne måske starte med at fortælle hende der, at du synes hun er vildt sød eller hun så godt ud i skolen eller noget i den dur?!

Jeg synes ikke, du behøver at spørge hende direkte til at begynde med men i stedet for prøver at vise, at du er interesseret i hende. Du kunne f.eks starte nogle flere snakke, spørge ind til noget hun interesserer sig for eller lige har oplevet eller sig nogle søde ting til hende. Så du tager det i små bidder. Jeg tror, at du måske kunne blive mere sikker på dig selv, hvis du oplever, at hun bliver glad for de ting du siger til hende og så på den måde få mod til at sige højt, hvad du føler for hende og så spørge, hvad hun synes om dig.

Hvornår og hvordan er jeg sikker på du nok skal finde ud af, når du er lidt mere klar til det. Du kan jo også sagtens spørge hende, om hun vil med ud og ha en is en dag, uden at du behøver at finde ud af det der, men bare tage initiativ til at gøre nogle hyggelige ting sammen. Bare du husker at mærke efter i maven, hvad du har lyst til, så skal det nok gå :)

Held & lykke herfra...

De bedste hilsner Rikke