Hvilke følelser?

brevkassespørgsmål

Hvilke følelser?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hej :-) Jeg er en pige på 13 år. Jeg ved ikke helt hvilket følelser jeg har over for min kæreste:-) har haft ham i snart en måned, men jeg ved ikke om jeg rent faktisk er forelsket i ham eller om jeg bare kan lide ham som ven. Jeg er i tvivl om dette fordi::: jeg før har haft sug i maven når jeg har skrevet med andre drenge, men jeg får ikke "suget" i maven hver gang jeg skriver med ham, det gør mig lidt nervøs. Jeg håber i har en ide om jeg har kærestefølelser for ham eller bare almindelige venne følelser?? Vh: en meget forvirret pige:)

Svar:

Hej med dig

Det er et super godt spørgsmål, men også et meget svært spørgsmål at svare på. Fordi kærlighed er noget sjovt noget... Når man har en kæreste, så kan det nemlig gå meget op og ned. Nogle dage kan man tænke helt vildt meget på ham/hende, andre dage ikke så meget, andre gange kan en sms eller en besked på facebook gøre en vildt glad og varm inden og andre gange betyder det ikke så meget.

Og det kan være rigtig svært at mærke efter, om det er som kæreste eller som ven man kan lide den anden.

Det er kun dig selv der kan mærke det og kan beslutte dig om det ene eller andet. Det er også helt normalt at det kan give et sug i maven når du skriver med andre drenge og det behøver ikke at betyde at du ikke er vild med din kæreste.

I har været sammen i en måned og derfor vil jeg foreslå, at du bruger den næste uge eller to, til at mærke efter nede i maven. Hvis du ikke føler noget særligt når han skriver eller når I snakker sammen, så kan det nok betyde at du ikke elsker ham som kæreste.

Og så er det måske en ide at få snakket med ham om det og forklare ham, at du bare ikke har den der følelse nede i maven og at du mere ser ham som en god ven.

Omvendt, synes du at det kriller lidt i maven og at du faktisk bliver rørt over hans beskeder og måske tænker meget på ham på en dejlig måde, ja så lyder det til at du skal give det en chance.

Prøv at skrive ned, hvilke ting du synes er rigtig dejlige ved ham og grunden til at du faktisk sagde ja til at blive kærester med ham og så de ting som du synes gør ham til en god ven. Måske dumper der et svar ned til dig på den måde, om hvad du skal gøre.

Og så synes jeg det er super fedt, at du skriver og spørger om råd, for det er bare ikke altid så nemt det med kærligheden. Håber du kunne bruge mit råd.

Venlig hilsen

Erroll