hvem skal jeg vælge

brevkassespørgsmål

hvem skal jeg vælge

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

hej jeg var på en hytte tur i weekenden med nogle af mine forældres venner og deres børn. Og der var den her dreng på min alder som jeg bare faldt pladask for, han er lige sådan en type jeg er faldet for før, meget anderledes end mig selv(er faldet for hans type 2 andre gange)?? Det var bare den bedste weekend EVER! men jeg har bare dårlig samvittighed for jeg har en kæreste! han er også rigtig sød og vi minder ret meget om hinanden okay første spørgsmål skal jeg slå op med min kæreste?? jeg er jo dybt forelsket i ham den anden dreng. Og jeg synes ikke det er air over for min kæreste at jeg er forelsket i en anden. andet spørgsmål hvis jeg slår op med ham hvordan skal jeg så gøre det?? har skulle slå op før og det er bare rigtig svært så det endte med at blive over sms, men det er bare en træls måde at blive droppet på, kunne man gøre det over facebook eller få en anden til at sige det til ham?? tredje spørgsmål er det normalt at jeg falder for fyre der er fuldstændig modsat af mig selv??

Svar:

Hej pige 13

Det lyder som om, du har haft en rigtig dejlig weekend med nogle skønne mennesker. Du skriver, at du har fået følelser for en af drengene, der var med, men at du har en kæreste. Jeg kan jeg godt forstå din fortvivlelse og alle de spørgsmål, der kører rundt i dit hoved.

Først spørger du, hvad du skal stille op med din kæreste, når nu du kan lide den anden dreng.

Jeg vil foreslå, at du mærker efter helt inderst inde, om du virkelig er forelsket i den nye dreng, måske føles det bare dejligt, fordi det er nyt og spændende? Bagefter kan du prøve at overveje, om du er forelsket i din kæreste og prøve at tænke på, hvorfor du egentligt blev kæreste med ham.. Er du parat til at forlade din kæreste for den nye dreng, som du lige har mødt?

Hvis du efter at have overvejet det grundigt når frem til, at du ikke vil have din kæreste længere, spørger du, om der er en god måde at slå op.

Prøv at sætte dig i hans sted, ville du synes, det var rart at blive slået op med over facebook? Eller er der måske en anden måde, du ville synes var bedre? Mit forslag vil være, at du selv siger det til ham, når I er sammen. Så kan du også forklare ham hvorfor og måske trøste ham, hvis han bliver ked af det. Det kan godt være, at det bliver rigtig svært at få det sagt, og at det bliver hårdt at se ham blive ked af det, men det er vigtigt at få afsluttet et forhold på en god måde, så I fx ikke bliver uvenner. På den måde kan du også vise ham, at det ikke er helt nemt for dig og at det er noget, du har tænkt over, og har det svært med. Det er aldrig sjovt at slå op, men dét er den mest fair måde, jeg kender til.

Til sidst spørger du, om det er normalt at falde for fyre, der er modsat af dig selv – ja, det er faktisk ret normalt. Man bliver ofte tiltrukket af det, som man ikke selv har/er, fordi det er anderledes og spændende.

Jeg håber, det hele løser sig

Mange hilsner
Simone