Hvad sker der med mig? :(
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
I fredags havde jeg det underligt! Midt i timen begyndte jeg nærmest at græder uden grund. I frikvarteret kom der en over og spurgte om jeg var okay og så begyndte jeg bare at blive glad... og næste time blev jeg bare sur igen... :( HJÆLP!!!!! Er jeg underlig?

Svar:
Hej med dig.
Hvor er det godt at du skriver herind når du har det sådan. Og jeg kan fortælle dig at du bestemt ikke er underlig.
Lige nu er du i puberteten og det er en periode af dit liv, hvor du vil opleve at der sker mange forskellige ting med dig. Det er både kropsligt, men også i forhold til dit humør. Det ene øjeblik kan alt være helt fantastisk og det næste øjeblik, kan det hele bare virke håbløst. Det er meget naturligt og det er en følelse alle kender til.
Når man får det sådan, kan man derfor også godt blive nervøs for om der er noget i vejen med en. Nogen gange kan man sagtens have det sådan uden grund. Det kan også være at humøret svinger lidt hvis man f.eks. er lidt sløj eller er træt, for så har man ikke så meget overskud til andre ting.
Når man bliver sur og ked af det, kan man af og til godt have brug for lidt tid alene, for lige at få det ud af verden og andre gange kan det hjælpe at lave noget, som gør en glad. Sommetider kan man også have brug for at snakke med andre om det. Det kan f.eks. være med en god ven. I dit tilfælde kunne det måske være den person, som spurgte om du var okay, for det var tydeligvis en person, som havde set at du var ked af det og som var bekymret for dig.
Måske kan det også være rart for dig at snakke med en voksen. Det kan f.eks. være dine forældre, en god lærer eller en helt tredje. Hvis du gerne vil snakke med en voksen om det, men ikke ved hvem det skal være, er du velkomme til at besøge vores chatrådgivning. Den er anonym og har åbent mandag til fredag kl. 13-16 samt tirsdag til torsdag kl. 18-21. Du kan finde vores chatrådgivning HER.
Venlig hilsen
Nina