Hvad skal man sige?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Brevkasse. Jeg har en super dejlig kæreste, han er lige blevet 17 år, jeg er selv 14. Han har været mig utro en gang før, men har sagt undskyld så jeg vælger at fokusere på de gode ting vi har sammen. men hvad skal man sige for at drenge bliver lidt mere forelsket i en og tænker "sikke en dejlig pige jeg har mig"?? Jeg synes det er lidt svært, når jeg ikke selv er en dreng og derfor ikke ved hvordan deres følelser er. Mange Hilsner fra mig på 14. :)

Svar:
Hej med dig på 14
Det er noget af en mundfuld, du går rundt med - dejligt at du skriver ind til os med dine tanker, fordi nogle gange har man bare brug for at snakke med nogen om det .
Når jeg skriver et svar til dig, er det ikke "retningslinjer", som du skal følge, men bare mine tanker om din situation, og så håber jeg, du kan bruge dem til at tage en beslutning om dit forhold til din kæreste.
Sådan som jeg læser dit brev, lyder det til, at din kæreste ikke behandler dig helt ordentligt. Hvis man har en kæreste, som man holder rigtig meget af, så er man ikke utro. Det er selvfølgelig godt, han har sagt undskyld, men det er ikke så godt, du sidder med følelsen af, at du skal gøre noget, for at han kan blive mere forelsket i dig. Hvis man er rigtig forelsket i en, er man helt vild med den person, præcis som han/hun er. Så er der ingenting, der skal ændres. Derfor tror jeg heller ikke på, du kan sige eller gøre noget, for at han bliver mere forelsket i dig. Vi bestemmer ikke selv, hvem vi bliver forelskede i.
Der er en ting, jeg synes, der er vigtig i den her sammenhæng: Man skal ikke bruge tid på at være sammen med en, hvor man ikke føler sig elsket og værdsat og er i tvivl om, hvad den anden føler.
Jeg synes, du kan overveje at tage en snak med din kæreste om, hvordan du har det. At du måske er lidt i tvivl om, hvad han føler, og at du har brug for at føle, at han er forelsket i dig.
Selvom mit svar måske ikke er, som du havde håbet, håber jeg, du kan bruge det. Som jeg skrev i starten er det kun de tanker jeg får, når jeg læser dit brev.
De bedste hilsner
Tanne