Hvad skal jeg gøre?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej cyberhus, I får sikkert MANGE af disse problemer ind,når i sidder i teenagerliv... Så vil jeg også sige mange tak for de råd jeg har fået herinde fra indtil vidre. Mit problem handler om en dreng;)
Jeg startede i den klasse jeg går i nu, i 6, jeg fik en kæreste i 6, men mens ham og jeg var kæreste kunne jeg godt mærke på mig selv at jeg var begyndt at kunne lide en anden dreng fra min klasse. Ham min ex skulle skifte skole, så til at starte med ville jeg heller ikke have at vi skulle komme sammen(sket er sket) Tilbage til ham jeg så begyndte at kunne lide,jeg kunne bare mærke på mig slev at jeg blev mere og mere vild med ham og i midten af 7 vidste jeg at jeg var forelsket i ham. Han er grunden til at jeg stadig lever(er blevet mobber groft og 2 gange prøvet at begå selvmord) han ved desværre godt at jeg eksistere(plejer at være godt men...) for jeg havde hans nr (troede jeg) men han gav mig hans kammerats nr. En lang historie kort, vennen ville gøre mig til grin men hans plan virkede ikke helt, men nu er ham jeg forelsket i bliver ved med at sige til ALLE sine venner at jeg var blevet gjort til grin (han ven havde spurgt som ham, om ham og jeg ikke skule blive kæreste, jeg sagde NEJ) Jeg ville godt sige ja men ikke over besked! Så på et tidspunkt i 7 var det som om at han også kunne lide mig, men da vi så startede i 8 var det som om alt var tabt.
Jeg vil virkelig gerne have at han ved hvordan jeg har det men kan IKKE sige det pga mit dårlige selvværd og selvtillid. Hvordan kan man se på en dreng om han kan lide en? Han er en af de drenge der spiller smart, er ikke til dingse typen. Håber i kan komme med nogle råd. Undskyld for stavefejl og at teksten er lidt rodet

Svar:
Hej med dig :-)
Dejligt du kan bruge brevkassen og de svar, som kommer til dig!
Det lyder til, at du er rigtig glad for drengen i din klasse. Det kan være rigtig dejligt at være forelsket - især hvis det er gengældt, men hvis man er i tvivl, kan det give rigtig mange tanker og bekymringer, fordi man så inderligt ønsker, at drengen man er forelsket i, også skal forelsket sig i én. Jeg tror den bedste måde at se på, om drenge er forelskede i én, er ved at de driller på en kærlig måde, opsøger én rigtig meget i klassen og evt. sms'er til én om aftenen eller i løbet af dagen. Typisk vil de heller ikke kunne lade være med at fortælle det til deres venner, så jeg tror nok at man vil høre det, hvis en dreng er forelsket i én.
Jeg synes du skal vente med at fortælle ham, at du kan lide ham, til du føler dig mere sikker på, om han kan lide dig. At han i 7. klasse fortæller til jeres klassekammerater, at du har gjort dig selv til grin, er ikke særlig sødt, og jeg synes derfor du skal passe lidt på med at fortælle dine følelser til ham, hvis han går og fortæller det til alle. Når han nu er den smarte type, kan det være, at det hjælper at ignorere ham lidt, og ikke vise, at du er interesseret i ham. Måske det fanger hans interesse, hvis han ikke tror han bare kan få dig, hvis han vil. Desværre kan man ikke styre, om folk bliver forelskede i én eller ej, så jeg tror desværre, at du må have tålmodighed, eller forsøge at komme videre og måske snakke med nogle andre drenge, og se hvad der sker.
Håber du kan bruge svaret til noget.
Mange hilsner
Christina.