Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål

Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 8 år 2 måneder siden

Hej Cybefhus

Jeg har 3 rigtig søde drenge venner, som jeg allesammen kan lide.

Men er meget i tvivl om hvem jeg skal vælge.

Håber i kan hjælpe

knus MIG

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan forstå, at du er lidt i tvivl, om hvem du skal vælge, fordi du har tre søde venner, som du allesammen kan lide. Jeg håber, at jeg kan gøre det nemmere for dig at træffe et valg.

For det første vil jeg sige, at det er rigtig dejligt, at du har de her søde venner. Selvom du ikke kan vælge dem alle sammen, er du stadig rigtig heldig, at du har dem, selv hvis det kun er som venner. Jeg kan desværre ikke fortælle dig, hvem du skal vælge, da det er et valg, du skal gøre op med dig selv. Jeg vil forsøge at hjælpe dig til en afklaring alligevel.

Du skriver, at du kan lide dem allesammen. Jeg ved, at det kan være svært at stille det op med, hvem du bedst kan lide. Det kan du dog forsøge alligevel. Der er stor forskel på at kunne lide nogle som en ven eller som en kæreste. Både som ven og kæreste er det vigtigt, at man har det godt og sjovt sammen. Hvis du har det med dem alle sammen, kan du kigge på, hvem du føler, du kan stole på, Du kan fx spørge dig selv, hvem du vil gå til, hvis du har et problem og hvem du stoler på. Disse ting er vigtige for en kæreste at have, for at man kan have et godt forhold, der er trygt og godt.

Der er især en ting, der er vigtig, når man kigger på, om en ven skal være mere end en ven. Det er, om du er vild med ham. Det kan være, at du bliver genert, når du ser ham og får sommerfugle i maven. Når han krammer dig eller smiler til dig, får du det helt vildt godt indeni og kan slet ikke tænke på andet end ham. Det er sådan, du ved, om du er forelsket. Det er fx tanken om at holde ham i hånden, der kan få dig til at smile og ting som disse. Hvis du ikke har det på denne her måde med nogle af de tre drenge, kan det være, at du ikke kan lide dem som andet end venner. Du skriver ikke noget om, om de kan lide dig som mere end en ven og du skal vide, at der kan være en risiko for, at de kun ser dig som en ven.

Uanset hvad du beslutter dig, er det rigtig dejligt, at du har de her venner i dit liv, uanset om det er som venner eller om en af dem skal være din kæreste. Jeg ønsker dig held og lykke og håber mit svar har hjulpet dig med en afklaring.

Med venlig hilsen Signe.

SigneMs billede
Signe fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål