Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål

Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 9 år 9 måneder siden

Hej dem som læser

Jeg er i den situation at jeg er forelsket i en pige fra min klasse men, ved ikke om hun er i mig.

Jeg overvejede at spørge hende ud før ferien men, var alt for bange :( æv.

Nu har jeg skrevet lidt til hende på Facebook men, hun kigger ikke rigtig på beskeden eller svare tilbage....

Så tænker jeg at, jeg måske skulle gå over til hende og spørge hende om hun vil gå en tur? Jeg ved det simpelthen ikke....

Vi har ferie og ved ik hvad jeg skal gøre for at komme i kontakt med hende og snakke/skrive med hende :(

Nogle der kan hjælpe? :') Ville virkelig blive glad og please vær seriøs :')

Svar:

Hej med dig!

Først og fremmest vil jeg sige til dig, at jeg synes det er skønt at høre, at du er forelsket. Det kan lyde mærkeligt, at jeg siger sådan, når jeg samtidig kan fornemme på det, du skriver, at du synes det er rigtig svært at finde ud af, hvad du skal gøre ved det.  Jeg kan sagtens forstå, at der er mange spørgsmål, der melder sig, når man er blevet forelsket. Ikke desto mindre så synes jeg, du skal huske på, at forelskelse også er en god ting. Det viser sig måske som en varm følelse i kroppen, glæde, sommerfugle i maven eller måske som ekstra energi. Forelskelse er en dejlig ting, selvom det samtidig kan være svært at håndtere. Jeg tror, alle mennesker, der har prøvet at være forelsket kan genkende både den dejlige fornemmelse af at være forelsket, men også følelsen af slet ikke at kunne finde ud af, hvad man skal gøre af sig selv. Det er tit to ting, som hænger sammen og følges ad.

Det kan være svært at vide, hvordan man skal få givet udtryk for, at man er interesseret. Jeg synes, det er super sejt gået af dig, at du har skrevet til hende på Facebook, da det kræver mod at tage det første skridt! Jeg kan godt forstå, at det kan være lidt svært at tyde, hvad det så betyder, når hun ikke rigtig kigger på beskeden og heller ikke rigtig svarer. Det er desværre det, der er så svært ved at snakke sammen på Facebook, fordi man ikke med sikkerhed kan vide, hvad der menes med det, der er blevet skrevet.

Jeg tror, det er rigtig vigtigt at gøre op med sig selv, hvordan man har det helt inderst inde, og ikke mindst hvordan man ville have det, hvis man finder ud af, at hun ikke er interesseret. Det svære ved at skulle fortælle en person, at man er vild med ham/hende er nemlig, at der altid er risiko for, at følelserne ikke er gengældte. Det er ikke til at vide, hvordan hun har det, nu I ikke sådan rigtig har snakket sammen om det. Jeg synes derfor, det er en god ide, du har fået, at tage over til hende og spørge hende, om hun vil med ud og gå en tur. Du skal bare være opmærksom på, at hun jo måske ikke vil med. Det kan måske være en ide at du laver en liste over fordele og ulemper ved at spørge hende, inden du tager derover. Så du har gjort det klart for dig selv, hvad situationen kan medføre og vil derfor være mere forberedt på både gode og mindre gode udfald.

Ellers kan det også være en ide, hvis I har nogle fælles venner eller veninder, en som du stoler på, som du kan spørge, hvad han eller hun ville gøre i din situation. Nogle gange kan det være rigtig rart at få et godt råd fra en udefra, men som samtidig kender jer begge to. Uanset hvad kan det være rart at få snakket om de tanker og følelser, som fylder meget i en med en anden. Hvis ikke du synes, du kan fortælle det til en af dine venner eller veninder, kan du eventuelt også prøve chatten her på Cyberhus. Der kan man snakke med en voksen om det, de tanker og følelser som fylder hos en.

Husk altid på, at man som oftest kun fortryder de ting, man ikke gjorde. Nogen gange lærer man mere, får mere mod og bliver måske endda mere selvsikker ved at gøre noget usikkert og se, hvad der sker. Tænk på, at det værste, der kan ske, er, at hun siger nej - og er det egentlig så slemt?
Jeg håber, du kan bruge mit svar til noget! Jeg ønsker dig held og lykke med det og rigtig god sommer!

Med venlig hilsen Astrid

Astrids billede
Astrid har svaret på dette spørgsmål