Hvad skal jeg gøre med en dreng der er vild med mig, men er bange for forhold??
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Kære brevkasse. Jeg startede til noget sport her sidst i november hvor jeg mødte en helt vidunderlig dreng (ja det er tydeligt at se at jeg er vild med ham). Han er hjælpetræner og er for nylig fyldt 20 (jeg bliver selv 17 til november). Jeg gik længe og syndes han var sød, men nu har det udviklet sig til at jeg er blevet smask forelsket i ham.. han har hele tiden gået og drillet mig lidt kærligt og vi kunne sidde og kigge på hinanden i længere tid uden at miste øjenkontakt. Han smiler så utrolig sødt til mig altid! En dag, for ganske nylig, tog jeg mod til mig da jeg var kommet hjem fra sport og jeg sad og snakkede med ham over facebook, omkring at han dagen efter fyldte 20. Jeg spurgte ind til om han synes jeg var lille i forhold til en på 20 år. Han havde regnet den ud og spurgte om hvor længe jeg havde været vild med ham. Jeg fortalte ham det hele, tilmed at jeg er jomfru. (det skal så lige siges at han er den type dreng, som er ”bange” for forhold og derfor hellere vil have one nightstands.) Han var glad for at jeg fortalte det til ham og jeg var så ærlig. Han sagde også at han selv havde overvejet om det skulle være ham og mig. Problemet er at han nede i den sportsklub vi går i, har skrevet under på en pædofili erklæring, der betyder at han ikke må være sammen med én under 18 år. Derudover er han bange for at han ville gøre mig ked af det, hvis ikke det holdt (nu hvor han er ”bange” for forhold) og det derfor ville påvirke stemningen i den klub hvor vi går. Han føler sig meget fristet til at prøve, men de to problemer holder ham fra det. Jeg er dybt forelsket.. hvad skal jeg gøre??

Svar:
Hej,
Det er rigtig godt du skriver herind.
Umiddelbart vil jeg sige at jeg ikke synes det er en god ide du bliver kæreste med ham. Det er selvfølgelig i sidste ende op til dig selv, men da han har skrevet under på en pædofilierklæring, betyder det han kan blive straffet, hvis han er sammen med en elev.
Jeg ved godt det nok ikke er det svar du vil høre, men erklæringen er bl.a. lavet for at beskytte dig og andre unge.
Det er meget normalt man blive forelsket i en lidt ældre person, specielt hvis personen er træner, lærer eller har en status man ser lidt op til.
Jeg synes du skal tænke ekstra over om du har lyst til at blive kærester med ham. Hvis I så begge kan lide hinanden og gerne vil være kærester, er det nødvendigt en af jer stopper i klubben. Men hvis du ikke føler dig klar til, skal du endelig ikke presse dig selv til det. Du skal også huske at han har været ret ærlig over for dig og sagt han ikke er klar til parforhold og ikke vil såre dig. Det er derfor ekstra vigtigt du tænker dig godt om.
Omkring aldersforskellen, så skal du vide at der kan være stor forskel på en 17 og 20 årig person og at man er forskellige steder i livet. om det kan fungere kan jeg ikke vide, men det skal med i dine overvejelser synes jeg.
Du kan evt. bruge sommerferien på at tænke over om han er noget for dig og først tage en endelig beslutning derefter. På den måde kan du få lidt afstand fra ham og mærke efter om du savner ham.
Jeg håber du kan bruge rådene og pas godt på dig selv.
Mvh
Julie