Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål

Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 8 år 2 måneder siden

Jeg er startede i en ny klasse (på den samme skole) efter jul. Jeg kender godt de fleste og det er så dem jeg startede med at snakke mest med.

Men så efter 2 uger begyndte jeg at snakke med den her vildt søde pige, det skal lige siges at vi ALDRIG snakkede sammen i de år hvor jeg gik i en anden klasse.

Vi snakkede hver dag sammen og vi havde det bare helt vildt sjovt, så efterhånden begyndte jeg at tænke på om jeg har følelser for hende.

Og det ved jeg stadig ikke i dag om jeg har, men jeg kan tydeligt se på hende at hun slet ikke vil være mere end bare venner med mig.

Lidt tid efter fandt jeg så ud af at jeg ikke havde følelser for hende, men jeg vil stadig gerne mere.

jeg vil gerne være ham hun kan stole på og sige alting til, men det virke bare som om at hun overhovedet ikke vil det samme som mig.

Kort sagt: hun har ikke de samme følelser for mig som jeg har for hende

hvad gør jeg?

Svar:

Hej med dig

Først vil jeg nævne, hvor det er dejligt for dig, at du har fået en god pigeven, som du snakker med i skolen. Du skriver, at du ikke har følelser for pigen, men alligevel gerne vil mere. Jeg forstår det derfor som om, at du ikke har lyst til at være kæreste med hende, men altså har lyst til at være hendes rigtige gode ven. Du skriver, at hun slet ikke vil det samme som dig, men ikke hvordan du ved det. Kan det måske være noget, som du har overbevist dig selv om, at hun ikke vil? Hvis du ikke har fået et tydeligt tegn på, at hun ikke har lyst til at være din gode ven kan du jo faktisk ikke vide det, og det kan være, at hun også nyder at snakke med dig.

Du kan desværre ikke bestemme hvordan andre skal have det med dig, men du kan gøre det bedste for at hun har lyst til at snakke med dig. Det virker dog som et godt tegn, at i allerede har snakket meget sammen i skolen. Jeg vil derfor råde dig til, at fortsætte med at snakke til pigen i klassen. Husk på at hun også godt kan være genert. Derfor kan det være en ide, at du ikke er for påtrængende, da i begge højst sandsynligt også gerne vil have tid til at snakke med jeres andre pige- og drengevenner i skolen. Men prøv at snakke til hende i skolen, så kan du måske lære hende bedre at kende og finde ud af om i har lidt tilfælles, som i eventuelt kunne mødes om i fritiden.

Hvis du finder et passende tidspunkt og hvis du har lyst og mod på det kan du jo fortælle hende, at du synes hun er en rigtig god ven og om hun har lyst til at lave et eller andet sammen efter skole. Det vil være et kompliment for hende, da hun jo kun kan være glad for, at du synes hun er en sød pige.

Venlig hilsen Maria

SigneMs billede
Signe fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål