Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål

Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 8 år 9 måneder siden

Hej Cyberhus

jeg har/havde en kæreste vi var sammen i næsten 2 måneder men så slog han op. Der gik så 1 måned og vi er nu sammen igen men er hele tiden så bange for at han slår op igen. Kan jeg gøre noget for jeg ikke hele tiden er så bange for det??

Svar:

Hej med dig

Det lyder som om, det fylder meget for dig, at du er bange for, om din kæreste slår op med dig. Det er bestemt heller ikke en ting, som er særlig behagelig at tænke på. Og når du tænker så meget på det, som du gør, så må det ikke være sjovt at være dig lige nu. Det er meget forståeligt. Og du er ikke den eneste, som har stået i sådan en situation før - det er nemlig noget, som fylder i mange forhold, at man kan være usikre på hinanden. Det kan være hårdt både for en selv og for forholdet.

Det er ikke rart at gå rundt og være bange hele tiden. Sådan noget kan påvirke både humøret og energien, hvis man tænker meget på det. Og det vil man helt naturligt gøre, hvis man er i tvivl om, hvor man har sin kæreste henne. En af de bedste ting, du kan gøre er at være ærlig overfor din kæreste og fortælle ham, at du er bange. På den måde lærer han dig bedre at kende og får mulighed for at hjælpe dig igennem dine frustrationer. Og den slags åbenhed er godt at have i et forhold, sådan at man ved hvor man har hinanden. Hvis ikke du siger det, så vil det sandsynligvis vokse sig større og større indeni dig. Så selvom det kan være sårbart, så vil jeg anbefale dig at tage en snak med ham. Det kan være, du skal tænke over, hvordan du helst vil snakke med ham - face to face, i telefon eller noget tredje. Nogle synes, det er rart at gå en tur, så man ikke nødvendigvis skal kigge hinanden i øjnene hele tiden. Det kan være meget forskelligt, hvad der virker mest behageligt, og der er ikke nogen rigtig eller forkert måde at tage sådan en snak på. Du kan dog være opmærksom på, at I har god tid til snakken, sådan at I kan nå at blive færdige.

Det kan være, du har brug for noget støtte undervejs, så hvis du har en god veninde, så kan du eventuelt fortælle hende om dine tanker, og om snakken. På den måde har du én at ringe eller skrive til, hvis du er nervøs inden eller har brug for nogle andre øjne på sagen. Tingene kan nemlig nemt hobe sig op i ens hoved, og det kan være svært at gå med selv. Du er også velkommen i vores chat, hvis du har brug for at vende tanker med en voksen.

Du skal have rigtig meget held og lykke med det hele. Jeg håber, du finder en god måde at få sagt noget til din kæreste. For ingen fortjener at gå rundt og være på sådan nogle svære tanker hele tiden.

Mai

Mais billede
Mai har svaret på dette spørgsmål