Hvad skal jeg gøre??
brevkassespørgsmål af
1234
12 år
hej cyberhus
Jeg har virkelig svært ved at finde noget badetøj/bikini underdel fordi jeg gad godt at have nogle at de helt normale som alle har, men hvis man spreder benene eller noget så er der bare hår og jeg er jo kun tolv så synes det er for tideligt at barbere dernede plus jeg ville aldrig turde spørge min mor og jeg vil helst ikke ave sådan nogen badeshorts fordi det er ikke mega pænt og jeg kan ikke finde nogen der bare er helt sorte
er virkelig lost. tænker også lidt på at trimme dernede med en saks eller noget
håber i kan hjælpe mig!

Svar:
Hej med dig
Det kan være virkelig svært at finde badetøj der lige passer helt rigtigt alle steder, og jeg kan godt forstå din frustration. Jeg tænker at der er nogle ting du kan gøre.
Jeg ved godt at du skriver at du ikke ønsker at snakke med hende, men nogle gange så ved mødre altså bare lidt om livet, og jeg er helt sikker på at hun også har oplevet at være utilfreds med en bikini eller en badedragt. Jeg tænker ikke at du behøver at sige til hende at det er fordi du har hår dernede som stikker ud, men fortæl hende at du er træt af dit badetøj og gerne vil have noget nyt. Og så skal du bede hende om at tage dig med hen i en undertøjforretning (de findes i de fleste storcentre). Så kan hun vente udenfor eller gå i andre butikker, mens du får hjælp af dem i butikken, til at finde badetøj som passer helt perfekt - og som dækker det hele. Måske kan du endda få din mor til at betale det. Hvis ikke, så læg godt mærke til hvilken slags de finder til dig, og se om du så kan finde noget lignende i H&M til billigere penge. Der er nemlig andre slags underdele end blot badeshorts som dækker, og du er helt sikkert ikke den eneste i verden som har det problem. Og før du måske tænker at det vil være pinligt, så husk at de er professionelle. De ser 1000vis af kvinder i deres undertøj, og de vil gøre deres bedste for at gøre dig glad. Hvis du nu virkelig ikke ønsker at tage din mor med, så tag en veninde med. Så kan I også grine lidt af det bagefter.
Du skriver at du synes det er for tidligt at barbere dig (jeg er enig), men at du overvejer at trimme det lidt. Hvis du vælger at trimme med en saks, så husk at være forsigtig med ikke at klippe i dig selv. Jeg tænker dog at det ikke vil være nødvendigt, når du har fundet en underdel som passer/dækker, uanset hvor meget du spreder benene.
Her til sidst, vil jeg også lige sige at badeshorts kan være rigtig fede hvis man finder nogle i god kvalitet. Du kan jo stadig have din normale overdel på.
Jeg håber du finder nogen som passer dig helt perfekt!
Venlig Hilsen
Signe