Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål

Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål af
Laura
14 år
Oprettet 7 år 3 måneder siden

Hej brevkasse.

Jeg står i den situation, at jeg er rimelig sikker på, at en dreng fra min klasse er vild med mig. Prøver ikke på at lyde alt for selvglad, for jeg er faktisk ret usikker på mig selv så er lidt overrasket over, at han overhovedet (muligvis) er forelsket i mig. Han giver mig bare alle de der tegn. Han prøver at få øjenkontakt med mig, han vender sig nogle gange om og smiler til mig (vi sidder ved samme bord) helt uden grund. Og så prøver han også hele tiden at drille/flirte og holde en samtale igang med mig. Men problemet er, at jeg ikke føler det samme for ham. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for jeg vil ikke ignorere ham fuldstændig, men vil jo heller ikke give ham falske forhåbninger.
Og hvis det kommer til det, at han så en dag spørger mig om vi skal komme sammen og jeg så siger nej, så bliver det bare akavet mellem os.
Jeg har prøvet at ignorere ham lidt, altså fx. når han måske har snakket eller smilet til mig, har jeg bare ladet som om, at jeg var igang med noget andet og ikke så/hørte det. Det har jeg gjort et par gange nu, men han forstår vist ikke signalet. Jeg har også nogle gange bare givet ham et hurtigt, lille smil tilbage og undgået øjenkontakt, for at vise, at jeg ikke føler noget for ham, men han bliver stadig ved.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Har i nogle råd?

Svar:

Kære Laura

Mange tak for dit brev. Du lyder bestemt ikke selvglad, blot fordi du fornemmer, at en dreng er vild med dig. Det er helt naturligt, at  drenge og piger forelsker sig i hinanden. Især hvis man ses dagligt, som I jo gør, eftersom I går i samme klasse. Og hvorfor skulle han ikke forelske sig i dig? Selvom usikkerhed også er en ganske normal følelse, når man er 14 år, så er jeg sikker på, at du er ligeså pæn, sjov og intelligent som alle de andre omkring dig.

Men selvom man går og er småforelsket i en anden, så behøver det ikke føre til mere end det. De fleste på din alder får aldrig sagt eller gjort noget ved det. Derfor synes jeg bare, du skal slappe helt af og nyde, at der går en rundt og synes, du er helt fantastisk, præcis som du er. Også selv du ikke gengælder det, for det er jo slet ikke sikkert, at han gør mere ved det. Det kunne også være, at han er mere interesseret i dit venskab. Jeg synes derfor ikke, du behøver at ignorere ham, medmindre du absolut ikke kan se ham som en ven.

Du giver ham ikke falske forhåbninger, blot fordi du gengælder hans smil og venlighed. Skulle det ske, at han siger direkte til dig, at han har mere end venskabelige følelser for dig, så fortæller du ham bare ærligt, hvordan du har det med ham. Men som nævnt, er det faktisk sjældent, at man siger direkte til en anden, at man er forelsket i en, og om man skal komme sammen.

Håber du kan bruge mit svar.

Bedste hilsner

Isabella

IsabellaMs billede
Isabella har svaret på dette spørgsmål